lön för OBEHÖRIG lärare?
Maken läser till lärare men har blivit erbjuden ett vick på en skola i ett år (ett läsår)
Har inte hört ngt om lön, hur mkt tjänar man som obehörig?
Maken läser till lärare men har blivit erbjuden ett vick på en skola i ett år (ett läsår)
Har inte hört ngt om lön, hur mkt tjänar man som obehörig?
ingen som vet?
Det finns inga genrella regler eftersom det är individuell länesättning som gäller, med andra ord en förhandlingsfråga mellan din make och rektorn. En utbildad lärare har i ingångslön ca 18500-20000 beroende på kommun. Behöriga lärare i Stockholm har dock 2-4 tusenlappar mer.
vet att löner är individuella. Han har ju inte läst klart så han har ju inte rätt utbildning att förhandla med...vill veta på ett ungeför hur mkt under en vanlig lön han skulle hamna.
I och med att han är man kan han tjäna mer än vad en kvinnlig, utbildad lärare med erfarenhet gör. Det är också beroende på ämnen och vilken årskurs han kommer att undervisa i samt hur länge han läst på högskolan.
Beror helt på. Som obehörig styrs din lön inte av avtal utan av tillgång och efterfrågan.
Jag har haft allt ifrån 17000 - 20 000 som obehörig lärare.
Vet obehöriga lärare sm tjänat mer än behöriga.
Duktiga på att förhandla samt att det varit svårt att hitta duktiga lärare inom just det ämnet.
Kram K.
Stämmer. Där jag fick 20' hade senast anställda behöriga lärare fått 19,5.
Många skolor har schabloner för hur mycket vikarier får; en lön för obehöriga, en för de som jobbat i fem år osv. På min skola får en obehörig lärare 19 000:-/mån på en heltid. Denna lön slås sedan ut till en timpeng för dem som är timsanställda.
mariahammarberg:
Det är väl egentligen det riktigt tråkiga i siuationen, nämligen att behöriga lärare (med minst 3,5 års studier på universitet) bara har obetydligt mer i lön än en obehörig lärare. Ibland är det alltså till och med så att en obehörig har bättre lön än en behörig.