• spiritsinlove

Vad väger en "tung" barnvagn ?

Hjälper en polare att kolla barnvagn på nätet. 

Vad betyder det när en barnvagn är "tung"? Vad anses vara tungt i barnvagnssammanhang? (Det är en 70-80-talsvagn)
  • Svar på tråden Vad väger en "tung" barnvagn ?
  • spiritsinlove

puff

- alla stavfel är medvetna -
  • krakel

Jag har en BRIO kombi den väger typ 15 kg och den är tung.. inte att dra kanske den rullar bra tycker jag men att dra uppför trappor och lyfta in i bilen är dessto tyngre...

• Blueblood

ja 15 funkar också. Hade en sån jävel fan förra året alltså... den var nog minst på 15 pannor

• spiritsinlove

Ok, tackar

- alla stavfel är medvetna -
  • Triple Trouble

en "vanlig" brio väger 15,3 eller 18 kg beroende på modell

men det är inte ovanligt med upp till 20 kilo

• Lyckligajag78

Gode gud, hur ska man orka asa in och ut, vad är det ni säger ev 18-20 kilo vad gäller barnvagn. Gode gud!! Finns det mammaskadeförsäkringar Anna

• anno1975

Jag tycker att det räcker med 15 kg för att få kallas tung

En lycklig mamma till två TROLL
  • Lyckligajag78

Finns det någon sökfunktion eller är det någon som vet var man kan jämföra just vikten. Känner att det är det viktigste, förutom säkerheten naturligtvis, jag vill ju inte förstöra mig totalt!!

• AnnaGBG

För mig är en vagn tung om den väger över 10 kg men det beror väl på hur klen man är...?

• lillronya

Men om en vagn är tung om den väger över 10-15 kg, finns det då någon vagn som inte är tung?

• AnnaGBG
    lillronya skrev 2007-10-12 11:18:39 följande:
    Men om en vagn är tung om den väger över 10-15 kg, finns det då någon vagn som inte är tung?
    Ja, jag har då bara haft en som vägde mer och den var en stor jävla Teutonia som jag sålde efter 3 månader.

UJ, Phil & Teds, Bugaboo och en hel del andra är lätta.
  • Karpet

Allt över 10 kg är tungt.

Jag lyfte en Quinny häromdagen, den vägde ju verkligen hur mycket som helst. Hur orkar man bära upp en sådan + barn uppför trappor?

• krakel

Men brudar hur klena är ni i era armar heheh

man lär sig det går hur bra som hells att dra barn och en 15 kg vagn uppför trappen... det är ju därför som de kommit på den smarta KOMBIvagnen så man kan lyta ur insats och bebbe första tiden heheh

• Lorelei

Lägg sedan till ett barn på 10 kg i vagnen och skötväska med packning så är det underbart att dra vagn i uppförsbacke och snömodd

Vår Cerox väger runt 13 kg och den är tuuungrodd i backarna. Däremot så känns den väldigt stadig och stabil.

• stjernan

Jag lyfter min teutonia fun uppför trappan till övervåningen varje dag, så den räknas INTE som en tung vagn skulle jag vilja säga, men de finns de som är ännu lättare: bugaboo.

• Jenny K

Vår vagn väger runt 20 kg (tvillingvagn iof) jätte tung att lyfta i och ur bilen men jätte bra att gå med. Har en till lättare, 16 kg, jätte lätt att lyfta i bilen men tung att gå med pga av mindre hjul. Så det beror ju på hur man prioriterar...

Svar på tråden Vad väger en "tung" barnvagn ?