Jag använder napp på natten
Anonym (orolig) skrev 2007-10-14 17:21:57 följande:
Anonym (orolig) skrev 2007-10-14 17:21:57 följande:
Fortsätt du med ditt tummsugande, det är upp till dig helt rätt. Men jag tycker att om man i vuxen ålder suger på tummen, använder napp etc då bör man ta sig en djup funderare. För du kan väl inte ärligt mena att du VILL suga på tummen?? Det måste ju vara något du vill göra dig av med, men inte klarar av?!
Anonym (tummelisa) skrev 2007-10-14 17:33:06 följande:
vet inte hur jag ska säga för att inte låta som en bitch, men det kan va dags att släppa och gå vidare...
jag har själv haft en förjävlig barndom,genomlidigt ätstörningar, knarkat tills jag inte visste vad som var verkligt eller inte längre...
men det förflutna förändras aldrig, man kan aldrig få det att bli bättre..
när jag accepterade det som hänt, förlät alla idioter som skadat mig och släppte dom och mitt förflutna för att gå framåt så behövde jag inte mitt destruktiva liv längre, helt plötsligt var det inte "kul" att knarka längre, villket jag intalat mig att det va....
kanske nappen till och med håller dig tillbaka från att gå framåt, eftersom jag antar att du använde den också under den tiden som var jobbig för dig när du va mindre...
du är inte liten längre, det hemska händer inte längre, du har inte ätstörningar längre(jag antar att det är så??), du behöver inte nappen längre...
ta risken och släpp din "trygghet" jag lovar att du kommer klara dig ändå...
jobbigt?? absolut, men det är jobbigare att leva kvar i det förflutna som är värre....
(allt jag skrivit har jag bara skrivit efter egna erfarenheter, hur jag har kännt under vissa tider, vad jag har mått bra av att göra... hoppas jag inte klivit dig på tårna)
Jag är 32 och sover med min nalle som jag haft sen jag var sju. Har aldrig haft en tanke på att sluta. Han var med mig till USA när jag var barnflicka och till Spanien när jag pluggade spanska. Han är förpassad till en hörna när min kille sover hos mig, och min kille tycker att det är sött att jag har honom. Det är en trygghet. Jag skulle inte hålla om nallen när min kille sover hos mig och jag tror inte att du behöver använda nappen om du ska sova med din kille heller. Du kommer att känna dig trygg med honom. Du kan väl ha den i nattduksbordet, så vet du att du kan nå den om du får "abstinens".
Jag har oxså napp när jag sover ibland även på dagen när jag är hemma.
Är 40+ man
Gör slag i saken och sluta med napp! Nappen kan väl inte vara viktigare än ett förhållande, eller? Börja tugga tuggummi istället t ex!
Hm...så skulle jag nog tänkt om en vuxen kille jag träffat hade napp fortfarande...
Jösses va avtändande...vad har han för problem?...
Men tyckte jag väldigt mycket om honom...så skulle jag försöka hjälpa honom bli av med sin dåliga vana som förstör tänderna och så...
Men konstigt skulle jag tycka att det är att ingen försökt hjälpa honom när han var liten att kasta nappen...
Hade själv napp länge tror jag..til 4-5 år...( då bör man ju helst ha kastat alla nappar hemma och inte tillåta barnet napp längre...det är förälderns ansvar...
Önskar dig Lycka till i allafall...
Hej TS
Det är säkert många människor som har bohov av någon speciell sak eller ett visst sätt att vara för att känna lugn eller trygghet.
Om nu någon har kramdjur i sängen sover med lampan tänd eller vad det nu kan vara så har ju alla sitt eget sätt att finna trygghet.
Om du själv inte känner det som ett besvär med ditt nappanvändande tycker jag att du ska prata med din kille och säga som det är, om han verkligen gillar dej så kommer han att förstå dessutom för din egen skull tror jag inte det är vettigt att försöka trycka tillbaka sina egna behov i någon slags självförnekelse.
lycka till!
Släng napparna. Har du inga nappar kan du inte använda dem.
Abstinensen lär klinga av efter nån vecka eller så. Uthärda det. Det är för din skull.