Inlägg från: Chaplin |Visa alla inlägg
  • Chaplin

fadderbarn....?

Vi har ett fadderbarn via plan. Pengarna man skickar går till projekt i byn där barnet bor, till exempel för att se till så att alla får rent vatten.

Breven vi får är personliga och vi får kort och teckningar och ibland någon present. Har fått halsband och en sjal. Och det går att skicka presenter också genom Plan, typ papper och pennor och sådant.

• Chaplin

Vi skriver breven på engelska. Minns inte om man måste det. Men om man inte skriver på engelska så skulle brevet i så fall behöva översättas 2 ggr och det tar ju extra tid. Först från svenska till engelska och sedan från engelska till det lokala språket.

karinagumman skrev 2007-10-16 12:44:15 följande:
    ja va fa* jag slår väl till...skriver du dina brev till ditt fadderbarn på svenska???
  • Chaplin

Vi betalar 200 kr/månad.

Man får en rapport från PLAN några ggr per år där det står om vad för projekt de håller på med. "Mitt" barn får inga särskilda förmåner utan det går ut på att alla som bor i närheten ska få det bättre.

Gå gärna in på deras websida och läs mer!

www.plansverige.org/faddersidan/

Panter tanten skrev 2007-10-16 12:49:40 följande:
    ÅÅÅ det verkar så spännande.Jag har oxå funderat jatte mycket på de.Vad betalar du?Går pengarna bara till byn eller har "ditt" barn några förmåner (typ riktiga skor osv)Vad finns det för garantier att pengarna kommer fram?
Svar på tråden fadderbarn....?