• Lalalo­ng
    Äldre 17 Oct 10:22
    35430 visningar
    15 svar
    15
    35430

    Glas i foten. Är det verkligen sant att det kan vandra i kroppen?

    Hej på er!
    I lördags slog min dotter sönder ett glas. Jag sopade och damsugade så klart och det gick verkligen inte att se något glas någonstans.
    I söndagsmorse trampade jag på golvet där glaset hade legat och kände hur det stack till ordentligt under foten. Tänkte så klart direkt att aj, där trampade jag på en glas bit. Men jag såg ingenting under foten och det kände faktiskt inte mer då. Så jag tänkte att den försvann nog och så tog jag fram damsugaren och drog över golvet ytterligare en gång.

    I söndagskväll kände jag sen när jag tog ett steg hur det stack till ordentligt under foten. Fortfarande syntes det ingenting. I måndags fortsatte det... inte precis varje steg jag tog men emellanåt stack det till. På jobbet skrämde de upp mig med historier om att det kan börja vandra i kroppen o.s.v.
    På kvällen när jag satt i soffan tror jag att jag kände precis toppen på flisan (den måste vara ytte pytte liten) men det gick inte att få tag i den utan den gled in igen.
    Igår tänkte jag ge det en dag till i och med att jag känt den utanför lite grann så tänkte jag att det kanske löser sig ändå.
    Men nej...
    Så idag ringde jag VC och de klämde in mig på en tid som egentligen inte fanns vid 13. De lät som de tyckte det var rätt viktigt att jag kom dit idag...
    Det gör ju mig lite nervös. Det är inte det att det gör speciellt ont utan det ´bara sticker till ibland. Det syns ingenting under foten, man kan bara känna en liten liten svullnad där det gör ont.

    Är det verkligen sant att det kan vandra i kroppen? Det låter ju som en riktigt skröna!
    Jag tycker det känns skitlöjligt att gå till doktorn för att jag har världens minsta glasflisa i foten... tänk om där inte ens är något utan det är något helt annat som gör ont. 
     


    // Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Svar på tråden Glas i foten. Är det verkligen sant att det kan vandra i kroppen?
  • Lalalo­ng
    Äldre 17 Oct 10:40
    #3

    meic
    Jag har gått och hoppats på att det skulle bli lite infekterat så att det skulle börja vara för d kanske glasbiten skulle följa med varet ut. Men nada...
    Men att den kom ut på insidan av överarmen låter lite otäckt... Men där ser man.


    // Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Lalalo­ng
    Äldre 17 Oct 10:50
    #5

    meic
    Ja det är det ju. Men jag känner mig som sagt så himla löjlig!! Hade det inte varit för att alla andra har blivit helt bestörta och krävt att jag ska gå till VC så hade jag nog bara väntat på att det skulle komma ut. Eller stanna. Jag hade inte gått till doktorn i alla fall.
    Min största skräck är alltså att där inte ens är något, utan jag bara inbilliat mig. Fy vad jag kommer att känna mig bortgjord!!


    // Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Lalalo­ng
    Äldre 18 Oct 12:26
    #8

    Hej på er!
    Det gick bra på VC. Fick en lokalbedövningsspruta i foten (Ajjjjjjj) och sen vet jag inte riktigt vad som hände förutom att hon använde sax, pincett och skalpell. När jag satte mig upp var såret redan omlagt men mycker blod var det på papprena brevid i alla fall. Har ingen aning om hur det ser ut. När lokalboedövning släppte gjorde/gör det väldigt ont när jag trampar på foten så jag haltar värre nu än innan. Men nu är den väck i alla fall.
    Fick en stelkrampsspruta också.

    Gumlan
    Jag vet inte heller hur det är med det där... men de tyckte som sagt att det var rätt så viktigt att jag kom dit i alla fall och det känns skönt nu när de fått bort. Vet att jag inte behöver oroa mig OM det nu skulle vara så att det stämmer att den kan börja vandra.

    Tack för era svar!!


    // Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Lalalo­ng
    Äldre 18 Oct 12:35
    #10

    ladylovleylocks
    Japp det var det! Liten men vass


    // Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Lalalo­ng
    Äldre 18 Oct 16:27
    #13

    Gumlan
    Nej det har inte jag heller!
    Men jag har faktiskt hört flera historier idag (ungefär som någon annan skrev i tråden) om nålar och så som kommit ut vid knät. Verkar ju skitskumt. Men det verkar alltså som att de kan vandra, men någon historia med dödlig utgång har jag inte fått höra ännu så jag tror inte det är någon större fara.
    Men visst känns det lite obehagligt.


    // Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
Svar på tråden Glas i foten. Är det verkligen sant att det kan vandra i kroppen?