• Aran

Men va f*n!!! Gör ni såhär?

Vuxna pallar äpplen hos oss!!!

Häromdagen såg jag en man runt 50 år som gick förbi trädet (som ligger ganska nära en trottoar)och han roffar åt sig ett äpple..

Nu när jag stod ute på altanen occ drog barnvagnen så ser jag en annan man roffa åt sig ett par äpplen ur trädet ??? Jag var bara tvungen att skrika "VARSÅGOD" och han svarar "Tack så mycket" . Har dom inget vett i kroppen eller? Visst kan jag bjuda på äpplen, men såhär gör man väl bara inte?

• Svar på tråden Men va f*n!!! Gör ni såhär?
  • Du Är Värdefull

Nä fy skäms på dom! Bra att du skrek varsågod men det verkar inte som att han skämdes för det, eller? Hmm...

• Jesster

Vad pinsamt!
    Okej att man plockar frukt från träd som inte står i trädgårdar. Vi har på vårt område massor av äppel och körsbärsträd och det står ofta vuxna och plockar frukten och det är ju okej, men att plocka frukt från andras träd är ju riktigt pinsamt!

(¯`°?.¸ Längtar ¸.?°´¯)
  • AnneSophie

Vi bor precis vid en väg där det går mycket människor och i trädgårdarna längs vägen finns det låga fruktträd som många förser sig av.
    Speciellt grannarna får sin frukt nallad, och vi pratar inte om ETT äpple eller päron utan kanske 5 per person.

Jag har inget emot om någon vill ha frukt, men många förstör träden genom att girigt dra sönder grenar. Och ja, jag tycker ju att man kan fråga först faktiskt.

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • Spartacus

att plocka fallna äpplen är nästintill en rättighet, men att rycka dom från träden och riskera skador på annans egendom tycker jag är mer än fäckt!

• Aran
    Spartacus skrev 2007-10-18 11:19:28 följande:
    att plocka fallna äpplen är nästintill en rättighet, men att rycka dom från träden och riskera skador på annans egendom tycker jag är mer än fäckt!
    Är det verkligen en rättighet på min tomt???
  • fimp

jag gick förbi en gård där de ställt ut en korg med äpplen och en tillhörande lapp där det stod: varsågod, nu slipper ni palla!" på. det tyckte jag var en rolig idé

• fimp

Aran nej det är hemfridsbrott

• Aran
    fimp skrev 2007-10-18 11:26:00 följande:
    Aran nej det är hemfridsbrott
    Tänkte väl.. .
  • Fru Hurtig

AHHH! Vilka flashbacks man får. Kom ihåg när jag var liten, ca 8-9 år så bråkade alltid en klasskamrat med mig. Det slutade med att hon VARJE gång hade sönder mina glasögon! (som pappa sedan limmade, det var lim på halva glasögonen, kanske därför man ser så dåligt idag?)
    Pappa ringde i alla fall till hennes mamma som bara sa: "Förstaaar inte, var är mina äpplen?"
    När jag o pappa kom hem en dag stod hela hennes släkt (åtminstone 10 vuxna) på vår tomt, under våra äppelträd, med stora bärkassar som de plockade ner VÅR frukt i!
    Pappa ringde polisen, men vad gjorde de? INGENTING!!!
    Jag är absolut inte rasist, men de tyckte att de kunde göra som de ville. Fick vi någon ersättning eller ursäkt för glasögonen? NEJ!
    De kom tillbaka än en gång o plockade ner ALL vår frukt. Barnen klättrade i träden o fick på så sätt ner ALL frukten. Inte för att jag var särskillt förtjust i äpplen, men ändå?
    Hur kan man med?

• fimp

fru hurtig vad har deras invandrarbakgrund med saken att göra?

Svar på tråden Men va f*n!!! Gör ni såhär?