• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Tesie

Jag bor i Stockholm o ser jämt de där Bugaboo vagnarna.

Själv tycker jag de är fula, men de är extremt lättkörda o väger i stort sätt ingenting.
    Ska tydligen vara ergonomiska, fast de ser inte direkt mysiga ut att sova i enligt mig.

• Milliemolly

smidig, nim, lättvikt, lätt att lasta, kan fällas ihop och bli ycket liten, du kan välja att ha barnet framåt eller mot dig, rotera bara hjul =lätt att svänga, många färgkombinationer, höj och sänkbart handtag, tuff design, många tillbehör, 3 läge på sittdelen...........jag tycker den är superb!!!!

• Amelié77
    Milliemolly skrev 2007-10-18 13:13:07 följande:
    smidig, nim, lättvikt, lätt att lasta, kan fällas ihop och bli ycket liten, du kan välja att ha barnet framåt eller mot dig, rotera bara hjul =lätt att svänga, många färgkombinationer, höj och sänkbart handtag, tuff design, många tillbehör, 3 läge på sittdelen...........jag tycker den är superb!!!!
    Fast det där är väl inget som inte finns på andra vagnar heller...?
    Men jag förstår att smaken är som baken, så det är klart att du får tycka om detn
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Stargirl

För oss handlar det inte om någon hype. Jag har haft en Bugga sedan 2004 av en aldedning. Den är helt klart den bästa vagnen av alla vagnar på marknanden. Smidig och liten men ändå stor för barnet. Den har en massa finesser som andra vagnar saknar. Jag skulle bytt på två röda om det fanns ngt bättre. Efter att ha ägt 32 olika vagnar känner jag mina egna behov på vagn fronten och vet att Bugaboo är den bästa vagnen för oss.
    Det skadar ju inte att den är snygg men det är inte det som väger tyngst för oss. Jag skulle aldrig släpa på en Briovagn runt på stan, i ovh ur bilen eller på och av bussar. Fy sjutton säger jag bara.

• Stargirl
    Amelié77 skrev 2007-10-18 13:15:43 följande:
    Fast det där är väl inget som inte finns på andra vagnar heller...?Men jag förstår att smaken är som baken, så det är klart att du får tycka om detn
    Faktiskt så är det det. Bugaboo har en helt annan klass än andra vagnar på marknaden kosntigt nog. Produkt utveckling som är helt unik och känsla och smidighet som inte går att jämföra med andra likartade produkter.
  • tutelina

grejen med bugaboo är att de är väldigt dyra, det har slutat att vara en barnvagn och har blivit en statussymbol. Kör man en bugaboo så visar ju det att man är lite bättre än andra, att man har lyckats. Där har du hypen. Det är säkert en bra vagn, men många vagnar är säkert lika bra. Jag är övertygad om att vagnens status har en stor, omedveten, del i hur nöjd man blir med den

• snart tre

Men hur en vagn SER UT och vilka FUNKTIONER/ANVÄNDBARHET den har är två helt olika saker. Många kan inte skilja på det verkar det som. Jag utgår från att man köper sin barnvagn utifrån de specifika behov man har och bor man i större städer, i lägenhet där man kan kanske inte har hiss och man behöver kunna ta sig fram smidigt i kollektivtrafiken, genom portar och på trånga ställen och kanske har en liten bil (vilket många i storstaden har) ja då krävs det andra vagnar än de traditionella.

Jag köpte min Bugaboo Frog 2005, efter att grundligt ha gått igenom och analyserat våra behov och marknaden för barnvagnar. Bugaboon var den vagn som passade oss allra bäst och jag är supernöjd fortfarande. Då har vi ändå flyttat ut från stan och bor i hus sedan 1,5 år - den är lika bra här

I stan bodde vi tre trappor upp utan hiss, hade en hög och smal port och en bil med litet bagageutrymme. Vi ville ha en smidig vagn som tog sig fram överallt och som var vändbar. Dessutom skulle den komma in i bagageluckan utan att behöva skruvas isär. Bugaboon var den enda vagn som passade dessa krav.

Toppen för oss - mindre bra för en del andra. Men herregud var glada att barnvagnsmarknaden är så bred som den är.

• Perry the Platypus

Den är lättast av alla vagnar, tar liten plats och är lättkörd.

Jag vet bäst!
  • Diana och Thea

Innan man har haft en Bugaboo så vet man inte varför den är helt enkelt bäst. Det går inte att föreställa sig vilken skillnad det är.
    Vi har haft flera vagnar innan bla en Teutonia Fun som vi köpte för att den verkade bra och billigare än Bugaboo. Men ack så fel jag hade. Efter att vi bytt till en Bugaboo så kommer vi inte att byta till ngn annan vagn. Det kan tyckas att vara en hype men jag är inte sån som betalar 9000 kr för ngn trend. Inte aktuellt för oss.

Bugaboo har mycket som andra vagnar saknar i kvalitet och smidighet. Finns ingen som mäter upp till Bugaboo på marknaden idag. Kanske kommer det i framtiden och då är jag öppen för förslag men just nu håller vi oss till Buggan

Känner förresten ingen som varit missnöjd med sin. BUGABOO RULES

• snart tre
    tutelina skrev 2007-10-18 13:19:51 följande:
    grejen med bugaboo är att de är väldigt dyra, det har slutat att vara en barnvagn och har blivit en statussymbol. Kör man en bugaboo så visar ju det att man är lite bättre än andra, att man har lyckats. Där har du hypen. Det är säkert en bra vagn, men många vagnar är säkert lika bra. Jag är övertygad om att vagnens status har en stor, omedveten, del i hur nöjd man blir med den
    Det finns massor av vagnar som är dyra. Bugaboo är knappast den enda. För övrigt kostar en del traditionella vagnar mer än vad min BB gjorde, som en kompis förvånat konstaterade när vi jmf.
Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?