• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • KarJac

Det kanske var en stutusvagn för några år sedan, men ärligt så ser jag många BB på stan (bor i Lund) och det blir väl så när många har den att det inte är någon hypepryl längre. Som sagt så skiljer det inte sååå mycket pengar mellan en BB och en Brio. När jag köpte vår PansarBrio 2003 kostade den nästan 9000:- med alla tillbehör. Om man beställer BB:n från t ex babytrader får man vagn plus tillbehör för samma.
    Men att köpa något till sitt barn för att vara häftig eller för status är ju bara dumt!

I am not bound to please thee with my answers.
  • Miltons Mamma

Vår barvagn gick på 2200:- Helt ny från tradera.
    Dock inget jättekännt märke (Nowalex)
    Men vagnen är ju helt underbar för det..
    Då var det ligg ock sittdel.
    Skötväska, vinteråkpåse som kan göras om till sommarpås, solparasoll och fotsack.

Men jag kan hålla med ovanstående.
    Dom som köper en typ vagn emmaljunga som sedan blir stor och tung och man ändå får köpa en mindre en.
    Då blir det inte stor prisskillnad iaf..

Men personligen tycker inte jag att barnen ligger speciellt bekvämt i sittdelen på BB:n

• 4barnsMom
    karjac, Haha PansarBrio, det var en härlig benämning Jo, de var inte billiga..
    Stolt Mamma till Samuel-97, Elin-00, Elias-06 och BF 23/11!
  • Duckan74

Emeraldy, okej, jag visste inte att EL var såpass mycket billigare.

Tror dock inte att vi kommer att köpa nån annan vagn, möjligtvis en billig sulky för utlandsresa. Då känns Buggan mycket prisvärd, igen.

• KarJac

Vadå inte ligga gott i BB:n

• Emeraldy
    Duckan74 skrev 2007-10-19 10:36:30 följande:
    Emeraldy, okej, jag visste inte att EL var såpass mycket billigare.Tror dock inte att vi kommer att köpa nån annan vagn, möjligtvis en billig sulky för utlandsresa. Då känns Buggan mycket prisvärd, igen.
    Och jag envisas med att säga att vi inte heller köper nån ny vagn (Jo, vi köpte en 200-kronors sulky på Blocket inför vår Thailandsresa, men det var ju för att vi inte ville förstöra vår EL, hade knappast tagit med en BB då heller )

EL Cerox fungerar utmärkt som sittvagn nu när dottern är äldre och jag tycker inte den är klumpig. Jag har promenadavständ till stan och behöver aldrig lasta in den i bilen eller på nån buss. Så jag hävdar fortfarande att det blir mycket billigare
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Miltons Mamma

KarJac:

Haha...jo men inte kan det väl vara speciellt bra för ryggen...
    men jag ursött:)

• oOrosamarängerOo
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:23:59 följande:
    Fast har man en relativt anstränd ekonomi så tror jag inte man resonerar som du Vi använder vår Cerox lika länge som ni er BB (vi kommer inte köpa nån lättare sulky eller så eftersom vi är grymt nöjda med vår EL) och då är faktum; 2500 kronor att göra annat för.
    Är ju tur att det finns nåt för allas plånböcker, huvudsaken att man blir nöjd
    tutelina skrev 2007-10-19 10:30:03 följande:
    så ni ser alltså inte att Bugaboo är en statussymbol? Och nu menar jag inte att ni skall "erkänna" att det var därför ni köpte den eller att den inte är en bra och funktionell vagn, Försök att gå utanför er själva och titta på det ur ett civilisationshistoriskt perspektiv, tänk er att ni är tidreseneärer, eller besökare från en annan planet.Man kan ju faktiskt äga en BB, och tycka att den är jättebra och samtidigt inse att det är en hypad produkt.
    Ser definitivt inte bugaboo som en statussymbol och har svårt att tro på fullaste allvar att det finns folk som gör det, enbart tragiskt och skrattretande isåfall. Själv bor jag i Sthlm och bugaboo är en av de vanligaste vagnarna, var och varannan människa har den i alla samhällsklasser. Vill man skaffa sig en "statussymbol" får man allt va lite mer orginell och gå upp i pris en bra bit! En special designad lamborghini kan jag mer förstå om det ses som en statussymbol av vissa, men en vagn...nej!
  • 4barnsMom
    KarJac skrev 2007-10-19 10:38:13 följande:
    Vadå inte ligga gott i BB:n
    Haha, vilken underbar bild! Gullig!
    Stolt Mamma till Samuel-97, Elin-00, Elias-06 och BF 23/11!
  • KarJac
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:39:41 följande:
    KarJac:Haha...jo men inte kan det väl vara speciellt bra för ryggen...men jag ursött:)
    Ja, den är ju ergonomiskt gjord så att den ska vara bra för ryggen så det argumentet håller inte. Men däremot är nog inte min sons ställning så bra, men han gjorde så själv, kan man inte skylla på BB:n. Sitsen är bara halvfälld, går ett läge till så att de ligger i stort sett plant med ryggen .
Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?