Emeraldy skrev 2007-10-19 10:23:59 följande:
Fast har man en relativt anstränd ekonomi så tror jag inte man resonerar som du Vi använder vår Cerox lika länge som ni er BB (vi kommer inte köpa nån lättare sulky eller så eftersom vi är grymt nöjda med vår EL) och då är faktum; 2500 kronor att göra annat för.
Är ju tur att det finns nåt för allas plånböcker, huvudsaken att man blir nöjd

tutelina skrev 2007-10-19 10:30:03 följande:
så ni ser alltså inte att Bugaboo är en statussymbol? Och nu menar jag inte att ni skall "erkänna" att det var därför ni köpte den eller att den inte är en bra och funktionell vagn, Försök att gå utanför er själva och titta på det ur ett civilisationshistoriskt perspektiv, tänk er att ni är tidreseneärer, eller besökare från en annan planet.Man kan ju faktiskt äga en BB, och tycka att den är jättebra och samtidigt inse att det är en hypad produkt.
Ser definitivt inte bugaboo som en statussymbol och har svårt att tro på fullaste allvar att det finns folk som gör det, enbart tragiskt och skrattretande isåfall. Själv bor jag i Sthlm och bugaboo är en av de vanligaste vagnarna, var och varannan människa har den i alla samhällsklasser. Vill man skaffa sig en "statussymbol" får man allt va lite mer orginell och gå upp i pris en bra bit! En special designad lamborghini kan jag mer förstå om det ses som en statussymbol av vissa, men en vagn...nej!