• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • oOrosamarängerOo
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:39:41 följande:
    KarJac:Haha...jo men inte kan det väl vara speciellt bra för ryggen...men jag ursött:)
    Tvärtom så är en bugaboo den optimala vagnen för ett barns rygg, tack vare den ergonomiska utformningen
  • Belinda80

Här har vi Milans vrålåk, fullkomligt förälskad i både han o vagnen

den betalade jag 7300:- med skötväska o åkpåse

• Miltons Mamma

Karjac:

Ok..ne jag tänkte väl att han somnat så själv..
    :)

• Kajsan
    Emeraldy skrev 2007-10-19 10:07:31 följande:
    Slänger mig tvärt in i diskussionen. Vår Emmaljunga Cerox kostade drygt 6000 kronor ny, inklusive mjuklift och skötväska, så visst är det lite skillnad.
    Och min BB kostade 6700 kr ny , sittdel , liggdel, regnskydd, myggnät, underhållskitt och allt.
    Om man beställer den från utlandet så är den inte dyrare än nån vagn här hemma.
  • Miltons Mamma

Tror ändå att folk verkar tro att det är status att ha en sådan vagn..har aldrig förstått annars varför man slänger ut pengar på att bya klädsel m.m

• Emeraldy

Kajsan:
    Ja, men jag vill inte beställa från utlandet. Jag är en sån som vill beställa såna saker i butik så man har nånstans att gå om nånting blir tokigt Det finns ju bra mycket billigare vagnar än BB om man beställer från utlandet. Man måste ju göra en relevant jämförelse

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

...och i EL ingår det alltid myggnät och regnskydd så det skrev jag inte ens ut

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • 4barnsMom
    Belinda80 skrev 2007-10-19 10:43:45 följande:
    Här har vi Milans vrålåk, fullkomligt förälskad i både han o vagnen den betalade jag 7300:- med skötväska o åkpåse
    Mmmm, i mina ögon en snygg vagn Tur alla tycker olika så det blir nån konkurrens
    Stolt Mamma till Samuel-97, Elin-00, Elias-06 och BF 23/11!
  • Kajsan

Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:46:04 följande:

Tror ändå att folk verkar tro att det är status att ha en sådan vagn..har aldrig förstått annars varför man slänger ut pengar på att bya klädsel m.m
    Byter du själv kläder pga statusen?
    Jag köper inte alltid kläder till mig själv för at det är kallt eller att jag behöver ett par till jeans när jag ska tvätta de första.
    Jag tycker det är kul att variera , därför har jag flera par byxor, flera tröjor, ett par klänningar, och syr nya klädslar till min vagn ( Och det gör jag ju till min 900-kr sulky också, är det status? )
  • oOrosamarängerOo
    Miltons Mamma skrev 2007-10-19 10:46:04 följande:
    För att man kan och det är så himla kul och tycker det är trevligt med "ögongodis" i ren allmänhet
Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?