• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • tutelina

för övrigt vill jag bara tillägga att "fingerswipe" manicken på HPdatorer suger, tog 10 min innan jag kom in i min dator. Använd inte den manicken.

• KarJac

Jag köpte min BB när sonen var 11 månader, han är lång för sin ålder, och han sitter så bra sååååå . Min äldste son som är 110 cm kan åka i den, fast då kan man ju inte ha suffletten nedfälld. 

Men bara för att man har en BB behöver man faktiskt inte vara rik, det beror väl på prioriteringar/hur snälla mor- och farföräldrar man har, resurser osv. Det finns inget likatecken mellan BB-ägare/rik/statusfixerad osv. Det tycker jag är rätt fördomsfullt. Jag har fått 'försvara' min BB ganska många gånger på öppna Förskolan mm, folk berättar gärna hur ful den är och hur bra deras vagnar är i jämförelse, fine, skönt att de är nöjda.

I am not bound to please thee with my answers.
  • KarJac
    KarJac skrev 2007-10-19 11:41:15 följande:
    Jag köpte min BB när sonen var 11 månader, han är lång för sin ålder, och han sitter så bra sååååå. Min äldste son som är 110 cm kan åka i den, fast då kan man ju inte ha suffletten nedfälld. Men bara för att man har en BB behöver man faktiskt inte vara rik, det beror väl på prioriteringar/hur snälla mor- och farföräldrar man har, resurser osv. Det finns inget likatecken mellan BB-ägare/rik/statusfixerad osv. Det tycker jag är rätt fördomsfullt. Jag har fått 'försvara' min BB ganska många gånger på öppna Förskolan mm, folk berättar gärna hur ful den är och hur bra deras vagnar är i jämförelse, fine, skönt att de är nöjda.
    Alltså jag menar inte att mor- och farföräldrar inte är snälla om de inte sponsrar vagn . Mina gav mig inte en enda krona men de är underbara för det .
  • Tyler Durden

Man märker tydligt vilka som är lantisar, det är de som fortfarande vänder på huvudet och slänger kommentarer om vår Bugaboo, tydligast är det i G:a stan.

KarJac skrev 2007-10-19 11:41:15 följande:
    Jag köpte min BB när sonen var 11 månader, han är lång för sin ålder, och han sitter så bra sååååå. Min äldste son som är 110 cm kan åka i den, fast då kan man ju inte ha suffletten nedfälld. Men bara för att man har en BB behöver man faktiskt inte vara rik, det beror väl på prioriteringar/hur snälla mor- och farföräldrar man har, resurser osv. Det finns inget likatecken mellan BB-ägare/rik/statusfixerad osv. Det tycker jag är rätt fördomsfullt. Jag har fått 'försvara' min BB ganska många gånger på öppna Förskolan mm, folk berättar gärna hur ful den är och hur bra deras vagnar är i jämförelse, fine, skönt att de är nöjda.
  • tutelina

ok, jag är övertygad om vagnens förträfflighet, jag litar på era rekommendationer. Jag ska spara lite, se vad jag kan få för min nya vagn och vem vet kanske kan jag få till en chameleon efter en tid av sparande. Är babytrader att lita på?

• Kajsan
    tutelina skrev 2007-10-19 11:54:40 följande:
    ok, jag är övertygad om vagnens förträfflighet, jag litar på era rekommendationer. Jag ska spara lite, se vad jag kan få för min nya vagn och vem vet kanske kan jag få till en chameleon efter en tid av sparande. Är babytrader att lita på?
    Ja, babytrader är bra.Det är många här som har beställt därifrån.
    Jag fick min på 3 dagar.
  • tutelina

Att hela den här barngrejen(vagnar, kläder etc) var så stor fattade inte jag förräns EFTER jag fick barn. Jag har aldrig gillat småbarn, jag var en sån där hemsk människa som tänkte:"däng ungen i väggen" om jag hörde ett skrikande barnpå bussen. Så blev jag gravid och jag mådde såååå illa, fick ligga på sjukhus med dropp för jag kunde inte äta, så jag var inte intresserad av babyattiraljer, min man vill jättegärna köpa barnvagn och hittade en billig på nätet och ja sa ok då för jag brydde mig inte -jag hade ju min spyhink! Sen resten av graviditeten var jag oxå ganska ointresserad av bejbygrejs, Tills då mitt lilla gos föddes,! då helt plötsligt blev jag intresserad och förstod vidden av detta med att välja barnvagn men då var det för sent, jag hade ju inte spart några pengar medan jag var gravid och nu var jag ju mammaledig och fick hålla hårt i slantarna, och så hade jag ju polskaskitvagnen (som faktiskt funkade fast den var ful(lagt ut bild i bildgalleriet så alla kan se).
    Men det konstigaste av allt var att jag helt plötsligt blev intresserad av bebisar, alltså även av andras bebisar. Nu får jag tårar i ögonen om jag hör ett litet barn skrika på bussen och jag har ständig ångest för alla barn som far illa i världen, Det är underligt hur det kan bli!

• KarJac
    tutelina skrev 2007-10-19 14:09:36 följande:
    Att hela den här barngrejen(vagnar, kläder etc) var så stor fattade inte jag förräns EFTER jag fick barn. Jag har aldrig gillat småbarn, jag var en sån där hemsk människa som tänkte:"däng ungen i väggen" om jag hörde ett skrikande barnpå bussen. Så blev jag gravid och jag mådde såååå illa, fick ligga på sjukhus med dropp för jag kunde inte äta, så jag var inte intresserad av babyattiraljer, min man vill jättegärna köpa barnvagn och hittade en billig på nätet och ja sa ok då för jag brydde mig inte -jag hade ju min spyhink! Sen resten av graviditeten var jag oxå ganska ointresserad av bejbygrejs, Tills då mitt lilla gos föddes,! då helt plötsligt blev jag intresserad och förstod vidden av detta med att välja barnvagn men då var det för sent, jag hade ju inte spart några pengar medan jag var gravid och nu var jag ju mammaledig och fick hålla hårt i slantarna, och så hade jag ju polskaskitvagnen (som faktiskt funkade fast den var ful(lagt ut bild i bildgalleriet så alla kan se). Men det konstigaste av allt var att jag helt plötsligt blev intresserad av bebisar, alltså även av andras bebisar. Nu får jag tårar i ögonen om jag hör ett litet barn skrika på bussen och jag har ständig ångest för alla barn som far illa i världen, Det är underligt hur det kan bli!
    Jag vet, jag var likadan. Fast jag hade inget illamående utan frossade i både mat oh babysaker .
  • Modesty2000

Tutelina: jag kände preciiis som du, men jag behövde inte ligga inne utan kunde enbart äta Ballerinakexoch dricka mjölk...typ...så Fia är verkligen gjord av socker och fett...men tillbaka till vagnar...hade inte min karl engagerat sig och mamsen lättat på pluskan vet jag inte vad vi hade rullat runt loppan i...

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?