• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • tutelina

För övrigt så har hela den här barnvagnsgrejen gått totalt över styr, men ligger ju helt i linje med hur samhället i stort ser ut.

• mama77
    tutelina skrev 2007-10-18 13:19:51 följande:
    grejen med bugaboo är att de är väldigt dyra, det har slutat att vara en barnvagn och har blivit en statussymbol. Kör man en bugaboo så visar ju det att man är lite bättre än andra, att man har lyckats. Där har du hypen. Det är säkert en bra vagn, men många vagnar är säkert lika bra. Jag är övertygad om att vagnens status har en stor, omedveten, del i hur nöjd man blir med den
    Fast...jag gav lika mycket för min Emmaljunga jag hade 2001...
    Om man köper en bugaboo från tex Holland kan man få den för runt 7000:-.
    Vet många vagnar som är dyrare!

För mig är de Absolut inte status, eller något sådan. För mig är de enkelt -den är superlätt att köra å väger väldigt lite!
    Emmaljungan jag hade 2001 vägde 28 kilo
  • thj
    tutelina skrev 2007-10-18 13:19:51 följande:
    grejen med bugaboo är att de är väldigt dyra, det har slutat att vara en barnvagn och har blivit en statussymbol. Kör man en bugaboo så visar ju det att man är lite bättre än andra, att man har lyckats. Där har du hypen. Det är säkert en bra vagn, men många vagnar är säkert lika bra. Jag är övertygad om att vagnens status har en stor, omedveten, del i hur nöjd man blir med den
    Klart du är bättre om du kör en bugaboo .
    Det är självklart av den anledning jag har den

Det roliga är att bugaboo är inte dyrare än de andra
    Bugaboo är en vagn man använder från nyfödd till du inte behöver vagn mer.
    Köp du en vagn typ brio/emmaljunga för 7-8000:- utan tillbehör.
    Så kan jag garantera att köper en mindre sittvagn/sulky efter max ett år.

en sak till som är kul med bugaboo är
    Att så gott som alla barnvagnsmärken efterhärmar deras unika design.

Nä alla har olika smak så är det

det roliga är att så många hänger upp sig på just bugaboo bland så många olika märken
    kan det vara så att det handlar om en slags hat/kärlek..

Lustigt då så många ogillar dem
  • Merze

Hej !
    Jag har haft mååånga vagnar !!

Brio Nova... Skön för barnet utan tvekan. Och du kan välja vilket håll barnet sitter åt! Tycker det e galet att gå omkring på stan med ett litet barn som sitter vänt FRÅN SIN MAMMA!! Men denna vagn e alldeles för tung mm när amn kan ha det lättare för sig =)

Urban jungle har vi på landet när vi går i skogen. Som liggvagn e denna bäst i stan eftersom Urban har de bästa köregenskaperna i stan & på Landet =) Men som sittvagn i stan NEJTACK Jag vill se mitt barn!!

Bugga, bra i stan då du kan ha barnet mot dig, men jag gillar inte sittdelen så mkt tycker inte den e bekväm nog för min prins.. & de små hjulen e kass utanför asfalterade vägar ...

Bästa vagnen för mig är Teutonia Spirit S3!! Med tre stora svängbara hjul! O man kan välja vilket håll guldklimpen skall åka åt & den e lätt...

• tutelina

Alla dessa vagnar ni har, har ni alla på en gång, eller säljer ni av eller hur 17 har ni råd?

• snart tre

Ja, det är märkligt hur det kommer sig att BB är den vagn som "sticker" mest i folks ögon? Jag vet inte hur många sådana här trådar som startats de senaste åren, aldrig någonsin ser man detta när det gäller andra vagnar?

Kanske sticker det i ögonen på vissa att vi BB-ägare generellt är väldigt nöjda med våra vagnar.

• tutelina

den sticker i folks ögon för att den så helt klart är en statussymbol och får klä skott för allt som är fel i det moderna samhället

• Tyler Durden

om du aldrig har sett en i verkliga livet, kan man yttra sig då i huvudtaget! Och visst det kanske är en hype på landsbygden men i stan är den bara funktionell. Varför skulle annars de andra göra kopior på den om den inte var den ultimata vagnen !

Amelié77 skrev 2007-10-18 13:08:26 följande:
    Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut. Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?
  • Mrs Anna

Fast det där med en statussymbol... Kanske för dem som vet vad det är, men hur många är det som gör det egentligen? Det är ju bara dem som själva har någorlunda små barn i så fall.

Jag har ännu inga barn, men är jättesugen på denna vagn. Jag är inte en sån som letar efter en statussymbol och vi har inte enormt mycket pengar. Men det jag har läst om Bugaboo från dem som använder denna har fått mig intresserad. Dock funderar jag på att eventuellt köpa en begagnad.

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?