• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • tutelina

om jag hade råd skulle jag helt klart köpa en bugaboo, och 90% av anledningen skulle vara bara för att det var en bugaboo och det skulle kännas lite coolt att gå omkring med en sån, 10 % skulle vara för att det är en bra vagn(för det är den säkert, det säger jag inte emot)Jag är helt övertygad om att statusen är en del av anledningen för det flesta, kanske mer, kanske mindre, kan inte nån bara erkänna det? det är ju som vilket populärt märke som helst! Vi människor påverkas av hypen. Snälla jag har erkänt att jag gärna skule vilja ha lite status, kan inte nån enda liten bubabooist erkänna att kanske långt därinne tändes en gnista av statusläntan när idén att köpa en bugga dök upp. Snälla vågar inte en enda av er erkänna det?

• tutelina

OJ! jag råkade visst hoppa över diverse bokstäver när jag skrev, hoppas det kan tydas iallafall.

• Kajsan
    tutelina skrev 2007-10-18 14:32:54 följande:
    om jag hade råd skulle jag helt klart köpa en bugaboo, och 90% av anledningen skulle vara bara för att det var en bugaboo och det skulle kännas lite coolt att gå omkring med en sån, 10 % skulle vara för att det är en bra vagn(för det är den säkert, det säger jag inte emot)Jag är helt övertygad om att statusen är en del av anledningen för det flesta, kanske mer, kanske mindre, kan inte nån bara erkänna det? det är ju som vilket populärt märke som helst! Vi människor påverkas av hypen. Snälla jag har erkänt att jag gärna skule vilja ha lite status, kan inte nån enda liten bubabooist erkänna att kanske långt därinne tändes en gnista av statusläntan när idén att köpa en bugga dök upp. Snälla vågar inte en enda av er erkänna det?
    Fast det är inte så för mig, faktiskt.
    Jag är inte sån annars heller, bryr mig inte om såna saker.
    Jag köpte den _enbart_ för att den var den enda vagnen som jag enkelt kunde få in i vår lägenhet och var vänd emot mig.
    Sen upptäckte jag fler och fler bra saker med den.
    Men statusen var inte en av de sakerna.
    Då hade jag nog hellre skaffat en cool bil, köpt fler elektriksa statusgrejer eller klätt mig i nåt annat än gympaskor och mysbyxor
  • mama77
    Tutelina
    ja skulle absolut erkänt om så var fallet
    men nu var de enbart för alla smarta funktioner och vikten på vagnen som jag köpte den.
     Förstår inte det där med att det är som vilket populärt märke som helst?
    -det är ju för att vagnen är så bra!
  • tutelina

äsch förresten, vad är jag för en idiot som sitter här och blir irriterad på barnvagnar. Jag har nått min idiotgräns för det här året. jag borde få stryk.

• tutelina

men faktum är att nu sitter jag här och tänker på att jag kanske ska sälja min nya vagn för att köpa en beg. bugga. detta är helt sant! sitter här och tänker jättemycket på det nu, och om jag är så lättpåverkad så måste nån anna oxå vara det(HOPPAS JAG!)

• tutelina

jag har helt klart för lite att göra.

• Amelié77

Kul med så många svar!
    Ja, hur kan jag uttala mig som inte ens sett vagnen? Jag uttalade mig om hur den SER UT - jag tycker inte den är snygg. Och det kan man se på en bild!
    Sen FRÅGADE jag varför den är så populär, eftersom jag ville veta om det faktiskt är en superbra vagen ELLER om det bara är en statuspryl.
    Jag bor i en relativt liten stad i Finland och här finns inte Bugaboo att köpa. Vet inte om de överhuvudtaget finns i Finland, möjligen i de större städerna. Möjligtvis kanske nån har köpt en BB från nåt annat land, men jag tror inte jag sett någon irl.
    Bugaboo verkar ju helt klart ha en hel del fördelar, som många av er skrivit om. Den verkar i alla fall vara bra anpassad för stadsmänniskor. Själv är jag nöjd med min Brio Kombi, den uppfyller mina krav. Om jag hade haft andra krav hade kanske BB varit vagnen för mig. Men jag skulle fortfarande tycka att den ser hård, kantig, ful och omysig ut
    Är den det? Eller är den lika mjuk och gosig som en Brio t.ex.?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Amelié77

Hi, hi tutelina! Du är rolig du

• snart tre

Men finns det då inte likadana trådar om Urban Jungle (dyr vagn som är vanlig i Sthlm)? Det är väl i så fall också en statusvagn? Men den verkar inte folk störa sig på?

Och nej, jag tänker inte ERKÄNNA något som jag inte bekänner mig till. För mig är min BB svaret på våra behov. Punkt slut!

För övrigt går det att köpa begagnade BB om man vill ha en men inte vill lägga för mycket pengar - särskilt BB Frog (som bara säljs i USA numera) går att hitta för bra pris på t ex Blocket.  

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?