• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Kajsan
    Amelié77 skrev 2007-10-18 14:49:01 följande:
    Men jag skulle fortfarande tycka att den ser hård, kantig, ful och omysig ut Är den det? Eller är den lika mjuk och gosig som en Brio t.ex.?
    Jag hade Brio Kombi som första vagn ,och Buggan är minst lika mysig
    En anledning är att Brion är tung, du måste trycka ner och ta i när du ska svänga vagnen, här svänger du den runt dig med hjälp av lillfingret om du vill.
    Min bäbis behöver aldrig skumpa runt och rycka i liggdelen när jag har Buggan eftersom den går så mjukt jämfört med Brio kombin.
    ( Något jag inte förstod innan jag provade Bugaboon och såg skillnaden).
  • Amelié77

Låter ju jättebra Kajsan! Måste åka till nån storstad nån gång så jag får se en "livs levande" Bugaboo Undrar om jag skulle gilla den...?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Kajsan

snart tre skrev 2007-10-18 14:58:48 följande:

Min BB är i alla fall jättemysig - allt beror ju på hur man "inreder" den
    Låt bli att inreda den med plåt och folie!
  • tutelina

okej, får acceptera att unga kvinnor idag inte besitter några dåliga egenskaper överhuvudtaget, det är bara jag som har såna där fula , mänskliga tendenser, den enda som blir påverkad av reklam och hype. Det är nog därför folk handlar så lite av kända märken nuförtiden.

• Amelié77
    tutelina skrev 2007-10-18 15:02:54 följande:
    okej, får acceptera att unga kvinnor idag inte besitter några dåliga egenskaper överhuvudtaget, det är bara jag som har såna där fula , mänskliga tendenser, den enda som blir påverkad av reklam och hype. Det är nog därför folk handlar så lite av kända märken nuförtiden.
  • Kajsan
    tutelina skrev 2007-10-18 15:02:54 följande:
    Nädå, reklam blir man säkert påverkad av och hypar.
    Senast igår, när jag köpte massor med billigt KMS schampoo på Rusta för 10 kr styck istället för miljoner typ, bara för att det ska vara ett BRA märke.
    Men det var ju skitdåligt ju
    Men in detta fall med Bugaboon blev jag det inte
  • Annaloo

När jag skaffar barn så kommer jag troligtvis att rösta på att vi köper en Bugaboo, av en och en halv anledning

1. Den väger nästan 5 kilo mindre än någon annan vagn jag lyckats hitta nrä jag kikat runt
    1.5 Det finns kopphållare till Hur häftigt är inte det!

Sen förstår jag inte varför du tycker att de ser obekväma och hårda ut, det är den enda vagn jag vet om som har fleeceklädsel, så den borde ju vara mjukare än andra?
    Måste däremot erkänna att jag också tyckte de var fula första gången jag såg dem, men det har gått över

Vilket år som helst nu...
  • tutelina

snart tre skrev 2007-10-18 14:51:48 följande:
    [citat]
    Men finns det då inte likadana trådar om Urban Jungle (dyr vagn som är vanlig i Sthlm)? Det är väl i så fall också en statusvagn? Men den verkar inte folk störa sig på?

jo jag stör mig på den med!

• Amelié77

Jag vet inte...jag tycker de ser så strikta och asketiska ut - om man kan använda såna ord om en vagn. Men snart har jag väl vant mig och tycker de är världens coolaste!

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?