• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • tutelina

en trevlig egenskap att besitta är humor.

• tutelina

MissGoldie, lycka till med vagnköpet, pussa bebisen från mig, och köp en bugaboo, det hade jag gjort!

• humma

Jösses vad många älskar att spy galla över UJ, finns massor såna trådar här på FL.
    Jag har en BB och en UJ, gillar båda skarpt! Om jag skulle utnämna en sak som jag har tyckt varit överlägset så är det att de är så grymt smidiga.
    Men spelar det någon roll vilken vagn man har om man bara själv är nöjd? Även om någon skulle köpa den för att det är "coolt" så om de var urusla så skulle man nog tröttna ganska snart..

snart tre skrev 2007-10-18 14:51:48 följande:

Men finns det då inte likadana trådar om Urban Jungle (dyr vagn som är vanlig i Sthlm)? Det är väl i så fall också en statusvagn? Men den verkar inte folk störa sig på?
  • Amelié77

Nä, tutelina, det är inte aktuellt med något vagnköp. Jag bara undrade så där i allmänhet...

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • tutelina

ska gå ut och gå nu, bor i stockholm(stockaboo) så jag hoppas att BB maffian inte hoppar på mig och slår mig med sina mugghållare!

• snart tre
    humma skrev 2007-10-18 15:26:14 följande:
    Jösses vad många älskar att spy galla över UJ, finns massor såna trådar här på FL.Jag har en BB och en UJ, gillar båda skarpt! Om jag skulle utnämna en sak som jag har tyckt varit överlägset så är det att de är så grymt smidiga.Men spelar det någon roll vilken vagn man har om man bara själv är nöjd? Även om någon skulle köpa den för att det är "coolt" så om de var urusla så skulle man nog tröttna ganska snart..snart tre skrev 2007-10-18 14:51:48 följande:

Sorry, då har jag missat det Tycker över huvudtaget att trådar där det spys galla över något man själv inte har är löjligt onödiga. Precis som du skriver, det viktigaste är väl om man själv är nöjd med det man har.

• Amelié77

Ta med ett paraply på promenaden, tutelina, så du kan slå ner dem

• tutelina

snart tre skrev 2007-10-18 15:37:22 följande:
    [citat]
    Sorry, då har jag missat det Tycker över huvudtaget att trådar där det spys galla över något man själv inte har är löjligt onödiga. Precis som du skriver, det viktigaste är väl om man själv är nöjd med det man har.
    [/citat

Glimt i ögat, humor, självironi, att inte ta allt på så blodigt allvar, är dessa några koncept som känns igen?

• Bullen86

orka hetsa upp sig över människors val av vagn..

sett många som hetsar upp sig över just bugaboon.. förstår inte, är det avundsjuka? eller va handlar det om?

blir bara så trött på att människor har så otroligt mkt åsikter..

köp en vagn som du själv är nöjd med och vill ha å inte bry sig om alla andra... har man åsikter så håll dem för dig själv! :)

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?