• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • Modesty2000

Jag har varit inne i Stockholm city nyligen med min pansarvagnsBrio och fattar fullständigt varför Bugaboon är poppis...

• tutelina

jag har aldrig sagt att bugaboo är en dålig vagn, har bara sagt att det har blivit en statussymbol som allting annat, sen har jag försökt att skoja lite, men gud vad trögt det är i skallen på vissa av er, tack för att ni besannade mina fördomar om folk som som köper BB, ni är ett släkte för sig, vissa av er är säkert jätteroliga, men gud så humorlösa och sura ni är.

• tutelina

oj, missade ett ord där- "Gud så humorlösa och sura VISSA av er är"

• snart tre
    tutelina skrev 2007-10-18 17:48:38 följande:
    oj, missade ett ord där- "Gud så humorlösa och sura VISSA av er är"
    Ja, du vad ska man säga om det? Om det här var en humortråd så kanske den skulle ligga i sandlådan. Och sen är det ju så att bara för att du tycker att BB är en statusvagn så behöver ju andra göra det. Vi är flera här som visat på behoven av att det finns vagnar av olika modeller på marknaden. Jag bryr mig inte om att alla inte gillar den - däremot är det tröttsamt att tvingas försvara sitt val av vagn hela tiden.
  • tutelina

nej en humortråd är det ju inte, det handlar ju om barnvagnar - det finaste vi har!

• Kajsan
    tutelina skrev 2007-10-18 17:57:32 följande:
    nej en humortråd är det ju inte, det handlar ju om barnvagnar - det finaste vi har!
    Jag tycker nog barnen är finare än vagnarna
  • KarJac

Jag har haft en Brio Duo, Emmaljunga Scooter, sulky vad-det-nu-var-för-märke och en annan BRIO sittvagn. Men nu har jag en bugga och är överlycklig för det eftersom jag har reumatism och inte kunde gå ut och gå med lillen eftersom de där hemska vagnarna var alldeles för tunga och svårstyrda. Once a BB, always a BB. Och ja, jag är skithumoristisk också!!! Sedan ska jag väl inte förneka att det är väldigt roligt att man kan byta klädsel och sådant. Men som sagt, den är inte snygg men jävligt funktionell .

I am not bound to please thee with my answers.
  • Pistou

Bugaboon är verkligen en jättbra vagn och värd varenda krona! Den funkar som liggvagn och kan göras om till sittvagn med olika tre lägen. Den har bra fjädring, kan köras på alla möjliga underlag och är superenkel att styra med en hand om det skulle vara nödvändigt. Samtidigt är den solid och gedigen. Vi använder fortfarande vår BB till sonen som är 2 år och kommer definitivt att använda den för syskonet som kommer i sommar.

Visst är den dyr, men vad kostar inte pengar idag liksom? Alla här på FL ha väl en dator som kostar, kanske inte dubbelt så mycket, men i alla fall mer än en BB, och numera finns det väl en platt-tv i varje hem.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Miltons Mamma

Personligen tycker jag den e väldigt snygg..men ack så osmidig på vintern....

Jag har en anna vagn nu..

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?