• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • KarJac
    tutelina skrev 2007-10-18 18:54:08 följande:
    hur gör man smajlisar direkt efter orden? Är det nåt tangenttryck jag inte känner till?
    Mhm det är det. Man kan bara göra dem om man har en massa statusprylar .
    I am not bound to please thee with my answers.
  • Lillkurre

Alla mina vänner i föräldragruppen köpte andra vagnar som "bara" kostade fem till sex tusen. jag köpte en Bugaboo för 8700:-. När våra barn blev ca ett år bytte alla sina vagnar mot lättare o smidigare sittvagnar. Men det behövde inte jag.......för jag hade ju en Bugaboo. Prisskillnaden blir ju nästan lika med nada. Jag är säker på att de kommer att få byta sina sittvagnar till typ paraplyvagnar senare i sommar, men det behöver inte ja....för jag har en Bugaboo. hihihi!

Oslagbar i stan. Jag har en kompis som har en Teutonia o hon tycker att det är drygt att gå med den i affärer så hon står utanför o väntar medan jag lätt cirklar runt bland kläderna.

Har inte haft några problem med snö heller. Men bor man på landet eller norrut ska man kanske skaffa vinterhjul.

I LOVE BUGABOO!!!

• Kajsan
    blommanigbg skrev 2007-10-18 21:01:56 följande:
    Jag undrar hur man gör på vintern när det är mkt snö med de där pyttesmå hjulen? En sådan vagn skulle aldrig funka för mig då jag har hund och är ute och går mkt på ojämn mark...
    Det kan jag berätta! Man sätter dit vinterhjulen!
    Fast det behövde jag aldrig i vintras, de går jättebra i snö ändå.
    Däremot är det smidigare att använda vinterhjulen när man kör i skogen på sommaren!
  • tutelina
    KarJac skrev 2007-10-18 21:02:50 följande:
    Mhm det är det. Man kan bara göra dem om man har en massa statusprylar.
    men jag har en väldigt fin dator, gills det?
  • blommanigbg
    Milliemolly skrev 2007-10-18 21:42:31 följande:
    Kolla på deras hemsida hur man kör den på stranden - 2 hjul - då är den hypad
    Verkar jobbigt faktiskt...
  • Älsklingen och Jag

Jag har inga barn än men.... :)
    Tidigare tyckte jag som en del av er att Bugaboo endast var en "hype" tills ett par vänner till mig köpte en Bugaboo. Nu förstår jag inte hur många kan gå med dessa tunga och klumpiga vagnar ofta med fyra fasta hjul från Brio och Emmaljunga osv. Jag ska helt klart ha en Bugaboo när det är dax för oss. Svänger på en femkrona med hjälp av endast några fingrar. Många andra vagnar får man ju tynga ner för att man ska kunna byta riktning. Kan bara säga att jag är såld, vad det än kommer kosta.
    Och de som jag känner som har andra vagnar än Bugaboo har bytt vagnar ca 3 gånger det första året pga att de vill ha en lättare och smidigare vagn medans de som köpte en Bugaboo direkt aldrig bytt sin vagn. Kan bara säga att jag är såld, vad det än kommer kosta. (Om man inte får tvillingar vill säga ;))

• Belinda80
    jättefula vagnar och ungen ser ut att sitta såå obekvämt
  • Älsklingen och Jag

Statussymbol.....ligger i betraktarens öga....

• oOrosamarängerOo

Förutom att Bugaboo gör de snyggaste vagnarna som finns på marknaden har cameleonen alla krav en vagn bör uppfylla enligt mig, och barnen sitter så himla mycket bättre tack vare den ergonomiska utformningen än i de gamla fula traditiónella vagnarna. Har tagit mig igenom ett antal så har lite att jämföra med. Skulle inte ens om jag fick betalt byta ut min körvänliga BB till en trist klump-brio eller en tungstyrd ugly Emmaljunga.
    Hype?? not! Kvalitet i kombination med snygg design, TACK Bugaboo

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?