• Amelié77

Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?

Jag har ALDRIG sett en Bugaboovagn "live" så kan någon vänligen förklara för mig varför de verkar vara så populära. Jag har bara sett dem på bild på nätet och utgående från det skulle det inte falla mig in att köpa en sån vagn. Tycker de är rent ut sagt fula och dessutom ser de obekväma, hårda, omysiga och kantiga ut.
    Men jag är medveten om att jag kan ha fel Så förklara gärna för mig varför Bugaboon är bättre än t.ex. Brio eller Emmaljunga. Och jag nöjer mig inte med svaret att de är snyggare... Finns det några andra fördelar med Bugaboo som inte finns på andra vagnar?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?
  • pajas01

för mig e de nog en smak sak.. tycker itne att den är så snygg.. lättkörd ah men inte min smak riktigt... sen så anser jag att den itne passar mina behov..även om man kan byta till vinterdäcken...

• Mrs Anna

tutelina - Smileys görs med kolon paranteser (oftast) och streck. (Strecken brukar inte behövas men hör gör de det om det ska bli en gubbe...)

Så här ser de ut, fast du får ta bort mellanrummen

: - ) =
    : - ( =
    : - o =
    ; - ) =

• KarJac

: - ?
    : - [

: - p

I am not bound to please thee with my answers.
  • astra77

Statuspryl?! Tror inte att det finns särskilt många som köper en barnvagn enbart för att en kändis eller två har köpt en likadan vagn. Om någon kunde visa mig en vagn som väger max 10 kilo, har två svängbara framhjul, svängbart handtag, lika ren deisgn OCH inte kostar mer än 8900 kronor så skulle jag inte tveka en sekund. "Tyvärr" så var det bara bugaboo som mötte mina krav när vi gick på barnvagnsjakt förra våren, och jag har inte ångrat mig en sekund. Bor man i en liten lägenhet i stan, ett par trappor upp utan hiss så är bugaboon oslagbar!

• Duckan74

Vi köpte en Bugga av den enkla anledningen att den var liten nog att gå in i vår hiss, lätt att köra för mig som inte är stor ch stark. (Testa Brio Happy, men det var ju som att svänga med en pansarvagn!!)
    Tyckte inte att den var speciellt fin, men den växte på mig och nu gillar jag även utseendet.

• tutelina

tack för smileyinstruktionerna. Tänk där har dom varit hela tiden! på tangentbordet! och inte sagt nåt.

Visst så kanske BB är en vagn man behåller hela tiden och att andra utan BB måste byta och att slutsumman kan bli lika stora, men då är ju de pengarna portionerade över flera år,medans att lägga 8500 på en gång är för mycket för många, en sån stor engångsumma har man inte. Men det är så klart att den är en bra vagn, men som sagt har man inte 8500 så har man inte.

• snart tre
    tutelina skrev 2007-10-19 09:57:58 följande:
    tack för smileyinstruktionerna. Tänk där har dom varit hela tiden! på tangentbordet! och inte sagt nåt.Visst så kanske BB är en vagn man behåller hela tiden och att andra utan BB måste byta och att slutsumman kan bli lika stora, men då är ju de pengarna portionerade över flera år,medans att lägga 8500 på en gång är för mycket för många, en sån stor engångsumma har man inte. Men det är så klart att den är en bra vagn, men som sagt har man inte 8500 så har man inte.
    Men det är ett väldigt konstigt sätt att argumentera på! Det gäller ju i så fall alla dyra vagnar (Brio, EL, UJ osv). Många sparar nog ihop pengar innan de köper en vagn, oavsett vad de köper. Det är knappast ett argument MOT Bugaboon.
  • tutelina

och sen spelar det ingen roll om den "möter alla mina krav" har man inte råd så har man inte, sån där retorik tar folk med pengar alltid till. För oss som inte har råd får saker som "möter mina krav" stå tillbaka för "möter min plånboks krav"

• Duckan74

Men en Emmaljunga är väl inte så mycket biilligare om du ska ha en ny?

Svar på tråden Varför denna "hype" kring Bugaboo vagnar?