• JeckaH

    Någon annan med erfarenhet av spermier och antikroppar

    Vi har precis fått beskedet att min man har antikroppar i sin sperma och vi ska nu få en tid för IVF. Tydligen skulle chanserna för en graviditet med hjälp av IVF vara goda.

    Någon annan med denna erfarenhet? Hur har det gått för er?

  • Svar på tråden Någon annan med erfarenhet av spermier och antikroppar
  • Esa

    Är antikroppar samma som vita blodkroppar? Min man har det. De sa ngt om fyra. Han hade även 17 milj spermier och normalt är 40.

  • No Ka Oi

    Min man har vita blodkroppar i sin sperma. Det kunde bero en inflamation tillfällig eller kronisk. Han fick äta antibiotika och göra nytt spermieprov som tyvärr inte visade nån förbättring. Så det blev ICSI för vår del. Har en son på snart ett år och är gravid efter FET. Så för oss har det gått bra.

  • Esa

    Hade din man också färre antal spermier? Hur många? Vet du hur många vita blodkroppar han hade?

  • Greta Anna

    Min man har antikroppar mot spermierna och jag har dessutom PCO. Vi hade väldigt goda resultat med IVF och fick ut flera friska embryon varav ett resulterade i vårt barn. Jag tror att det går bra för er också. Lycka till.

  • Mari Anne

    Min sambo har också fått besked om att han har det här. Vi står i IVF-kö, men undrar också om någon som fått diagnosen har lyckats bli gravid på naturlig väg. Det verkade ovanligt, enligt doktorn.

Svar på tråden Någon annan med erfarenhet av spermier och antikroppar