Var tredje helg???
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
Då kanske det finns finns hopp för mig också då.....
Önskar att min sambos tös kunde komma lite mer sällan. För mig är helger väldigt viktiga att umgås med min älskling och bara göra saker tillsammans han och jag...
Men när tösen (13 år) är med känns det inte lika avslappnat
Jag har föreslagit att eftersom jag också bor i huset så kan jag väl också få vara med och bestämma lite över hur vi alla ska lösa det med tösen. Eftersom hennes vistelse hos oss även påverkar mig så tycker jag att jag ska få kunna få en kompromiss...då blir ju alla i "familjen" nöjda och det är väl bra??
Biomamman tycker inte att det är en bra idé....varannan helg är varannan helg punkt slut...
Vad ska man göra....har ni några tips eller tröstande ord till lilla mig??
Lever man två föräldrar tillsammans så kan man alltid åka iväg någonstans och göra saker på egenhand utan barn. Det kan man inte som ensamstående förälder utan får passa på de helger där barnet är hos sin pappa.
Dag o natt skrev 2007-10-19 12:32:27 följande:
Jag har inte förbjudit henne att inte komma...men för allas trevnad skulle det vara bra om vi satte upp nya regler nu när det tillkommit en ny familjemedlem (jag) Hon bor ju så himla nära ändå och då kan hon ju komma och hälsa på oss på vardagar några timmar.
Min sambo har sagt att det inte spelar någon roll för honom hur ofta hon kommer, bara hon kommer någon gång naturligtvis...
Han är mest "rädd" att biomamman lägger sig för mycket.
En annan sak som jag vill poängtera att jag inte är elak mot min styvdotter. Jag måste böja mig för allt hon hittar på och hon kan ibland vara otroligt kaxig. Så fort hon gjort entré i vårt hus så sätter hon sig vid datorn....och förblir där till på söndag eftermiddag när det är dags att åka hem till sin mamma!!!!
Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt och psykist påfrestande vad man måste offra sig för styvbarn! Ok, om hon skulle visa en smula tacksamhet, men det gör hon absolut inte!!
Så till er alla "arga" biomammor och perfekta styvmammor
JAG VET ATT DET JAG KÄNNER INTE ÄR FEL ATT KÄNNA, JAG FÖRTÄNAR OCKSÅ OMTANKE!
Här går man och jobbar häcken av sig för att kunna köpa mat och betala av huset...som hon kommer att få ärva en "vacker" dag....
*snyft*....tur att det finns någonting att trösta sig med här i livet...
Ha ha ha...jag bara skrattar!!!!
Ni är sura på mig och jag är lycklig för jag vet att min sambo älskar mig mest....han gör allt för mig och är upp över öronen förälskad i mig
Han gjorde tösens mamma på smällen men räknade aldrig med att han skulle bli pappa...han har själv erkänt att han "strulat till det för sig"....
Nu säger jag en sista sak!!!!
Jag tänker dumpa min äckliga sambo (hatar honom just nu)
Jag t'änker bli lycklig på egen hand...
Nu ska jag leva livet
hejdå föralltid perfekta bonus och biomammor
Tråden är härmed avslutad
åt helsicke med alla bonusbarn!!
Jag har redan äventyrat den...relationen altså...jag har redan sagt till tjejen att jag avskyr henne
Dag o natt skrev 2007-10-19 23:03:40 följande:
Problemet???
Jag ska säga vad problemet är!!!
Min mamma och pappa väntade på mig i hela 15 år (min mor kunde inte bli gravid) När jag är 5 år dör min pappa...min mamma blir sig inte lik, deppig och har ångest varje dag...detta skrämde mig när jag var liten...nu kan jag inte ens hitta mig en kille som bara ser mig...för det är det som jag söker...e så jäkla besviken på livet