Var tredje helg???
Jag tänker på bonustjejen, ska ni säga till henne att hon inte ens är välkommen varannan helg utan bara var tredje? Tycker synd om bonusen, du träffar väl din sambo hela veckorna själv?
Jag tänker på bonustjejen, ska ni säga till henne att hon inte ens är välkommen varannan helg utan bara var tredje? Tycker synd om bonusen, du träffar väl din sambo hela veckorna själv?
Jag blir ledsen när jag läser sånt här, stackars barn säger jag bara. Förstår mig inte på folk, men jag förstår mycket väl biomammans reaktion. Vem ger dig rätten att neka din sambo att träffa sin dotter???
Självklart kan man känna som du! Inget konstigt i det..
Men att ens försöka "iscensätta" det tycker jag både är egoistiskt och omoget.
Din sambo är hennes far!
Och det är ett livslångt åtagande!
Tom. om flickan skulle vilja bo hos er heltid, så tycker jag att det är er plikt!
Oavsett så är du "bara" en flickvän...hon är hans kött och blod!
Skulle han "välja" din vilja så tycker jag faktiskt att han är en dålig pappa. Vilket också skulle göra mig YTTERST tveksam till att skaffa barn själv med en sån kille om du förmodan kanske vill det en dag.
Nä...tänk om! Flickan var ju liksom "en del av paketet" redan från början.
Du är 24 år....alltså vuxen. Så det har inget med saken att göra..
Vem vill inte mysa med sin älskling å helgerna ostört?
Jag vill!
Men jag skulle ALDRIG ens yppa tanken till honom....då jag vet att den är HELT FEL! Det är en egoistisk känsla, som man snällt får svälja!
Har alltså också bonusbarn som kommer varannan helg....
Ert hem är flickans hem också...även om hon inte bor där jämt.
Menar du att hon ska gå runt och vara "tacksam" i sitt eget hem då? För att hon en dag ska få ärva allt?
Var barn i detta land ärver sina föräldrar...
Och mig veterligen så vet jag inget barn som går runt och är tacksam för det.
Jobbar och kämpar i livet gör de allra flesta!
Du och pappan gör er plikt bara ju...
Och är man 13 år....i puberteten så ÄR man lite kaxig och ostabil. Kort sagt på grund av den kemiska obalansen som puberteten innebär!
Måste säga att jag inte förstår alls hur du tänker...så förklara gärna.
Jag har oerhört svårt att förlika mig med hur du resonerar. Är det inte så att din sambo och hans dotter var ett paket, och innehållet var de båda. Du kan ju inte välja bort hans barn! Jag är både bio- och bonusmamma, och JA jag är äldre än du....men snälla du, tänk på henne. Hon är 13 år och i en oerhört känslig ålder. du är iallafall vuxen och borde vara mindre egoistisk!
TS, var i lagen står det att dottern är gäst hos sin far när hon är där? Eller fattade jag fel?
Läs igenom det du skrivit hittills i tråden och tänk om. När du valde din sambo så valde du även hans barn!
Usch, vet inte vad jag ska skriva. Han hade väl dottern när ni träffades? Menar du att bara för att han träffar en ny tjej ska inte dottern vara lika välkommen längre?? Varannan helg är väl ingenting, tänk så mycket tid du får ensam med honom. När min man och jag träffades hade jag redan 2 barn som bodde hos mig varannan vecka och skulle han nämna att de borde vara mindre hos oss skulle jag dumpa honom direkt. Men tur väl så har jag inte träffat ett ego.
Har då aldrig träffat på någon som är så egoistisk
av sig & vill stjäla ett barns pappa...![]()
Dottern hör till familjen & om han har "strulat" till det
så är väl inte det dotterns fel & att bara begära ensamrätt
& knuffa undan barnet är vidrigt elakt.
Väx upp...
Wow säger jag bara!
Om du står fr dina åsikter...
Och din kille är sådan som du beskriver...
Så förtjänar ni varandra!
Ni har helt horribla sätt att tänka...
Stackars barn säger jag bara...
Nuvarande och kommande...