• Anonym
    Äldre 20 Oct 15:35
    24756 visningar
    35 svar
    35
    24756

    konstiga hårstrån under fötterna

    Har den senaste tiden fått ett konstigt problem. Det började med att en punkt under hälen ömmade när jag gick, typ som en pytteliten blåsa. När jag kom hem kollade jag om något syntes något. Jag såg en liten röd prick. Nästa morgon gjorde det fortfarande ont så kollade igen. Då hade det, från den röda pricken, växt ut ett ca 1.5 cm långt, svart, grovt hårstrå! Jag tog en pincett ryckte ut det. Det slutade göra ont och det var inget mer med det. Trodde jag.

    Nu har detta börjat återkomma flera gånger i veckan, på olika ställen under foten. Oftast under hälen men ibland under trampdynorna framme vid tårna. Det börjar med att det gör ont och nästa dag finns där ett långt hårstrå.

    Detta låter fullständigt bisarrt, jag vet. Men vad f*n är det? Har aldrig hört talas om någon som får mördarhårstrån under fötterna. Någon annan som råkat ut för detta underliga fenomen?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-08 18:28:07:
    Vill bara påpeka en sista gång att jag omöjligt kan ha trampat in hår. Det finns inga sådana hårstrån i min närhet som jag skulle kunna trampa in.

  • Svar på tråden konstiga hårstrån under fötterna
  • Äldre 20 Oct 15:38
    #1

    Har du hund? I så fall är det sannolikt så enkelt som att du har trampat in hundhår i fötterna. Det kan göra SJUKT ont, och jag har en bekant som var tvungen att söka läkarvård för att skära ut ett sådant hundhår...

    Jag har själv trampat in hundhår i fötterna många gånger, alltid under hälen eller under trampdynorna. Det är klassiskt


    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • Äldre 20 Oct 15:39
    #2

    Du äger inget djur? Om ett djur hår kryper in i tex hälen så kan det göra jätte ont sticka till så där. Så det kanske du "lider" av. Jag kan ju inte tro att det är hår som växer ut under fötterna.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 15:41
    #3

    Nej jag har inte djur. I börjar syns det inget utom en röd prick, sen efter några timmar kommer hårstrået. När jag rycker ut det kan man tom se hårsäcken.

    Jag skulle inte heller tro detta om jag läste det, det låter ju sjukt

  • Anonym
    Äldre 20 Oct 15:46
    #4

    gud vad spännande och intressant. sluta dra ut dem och se hur det ser ut om en månad? hur långa kan de växa?

    har du kollat i läkarböcker? är du vanlig svensk eller från ett annat land pga att de kan ha kraftigare hårväxt?

    Har du mycket hårväxt på övriga kroppen?

  • Anonym
    Äldre 20 Oct 15:48
    #5

    Oj, låter obekvämt.

    Men det kanske är så enkelt att du har hår under fötterna?
    Min karl kommer från Storbritannien och brukar säga att han får "over night hairs". Långa hårstrån som dyker upp i princip från en dag till en annan. Dock är det mest på halsen eller tinningen.

    Kanske nått liknande, men under fötterna?
    Kan vara en idé att gå till läkaren tror jag, iom att det gör så pass ont.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 20 Oct 15:49
    #6

    Nej, jag är vanlig svensk, ingen konstig hårväxt alls, utom detta förstås. Har inte kollat upp det någonstans. Jag har också övervägt att inte dra ut dem men de gör ju så förbaskat ont. 1.5-2cm är nog det längsta jag sett.

  • chess1­979
    Äldre 20 Oct 15:50
    #7
    Förvånadjösses vad läskigt.

    jag tycker nog att du skall ringa vc på måndag morgon
    ♥ nu är vi 6 i familjen♥
  • Anonym
    Äldre 20 Oct 15:51
    #8

    Undra om man verkligen kan ha hårsäckar under fötterna? Jag trodde de saknade både det och pigment.

    Kolla med en läkare?!

  • Pearl
    Äldre 20 Oct 15:51
    #9

    Låter ju väldigt skumt. Jag hade nog sökt läkarvård. Inte direkt normalt att det plötsligt börjar växa hår under fötterna.

  • Jeanet­te1986
    Äldre 20 Oct 15:51
    #10

    det låter ju lite ovanligt...tycker oxå att du ska kolla upp det med tanke på att det har kommit nu och du får nya hela tiden..

Svar på tråden konstiga hårstrån under fötterna