• Daughter

    Tips på jobb utan krav på utbildning?

    Jag behöver er hjälp!

    Jag vet att de finns där.. jobben som inte finns med på arbetsförmedlingen så ofta men som man ändå kan fiska tag på!

    Jag behöver jobba ett tag för att få upp min mammapenning och ska därför ta ett studieuppehåll efter jul. Men jag behöver hitta ett jobb innan dess! Tänkte lite på delgivningsman, ni vet när man åker runt till folk som har inkassokrav som inte kommit in. Det verkar spännande men kanske lite väl riskabelt sedan när jag blivit gravid (om jag blir det) med tanke på att det ofta är lite speciella människor som har krav ifrån inkasso.

    Vad finns det för andra jobb?! Tipsa mig om ALLT! Jag har jobbat med människor på de flesta sätt och har erfarenhet av lite allt möjligt tidigare. Funderar lite på omsorgen också då jag är vårdutbildad.

    Hjälp mig! Brainstorma!

  • Svar på tråden Tips på jobb utan krav på utbildning?
  • familjen K

    Daugther, inom pers ass kanske det bara är en fördel om man kam jobba hela dygn, det är lååångt ifrån alla som haar den möjligheten att jobba så.

  • lotta78

    nä, jag har inte jobbar natt inom hemtjänsten, vet inte om det finns ens.. kanske någon slags larmbevakning i så fall. Min kille jobbade extra som personlig assistent med vissa nattskift, det funkade super då han kunde sova under tiden. Men jag har för mig att det var mindre betalt om man har sovande natttjänst..

  • Daughter

    giftgrodan
    Ok! Vill du berätta mer? Vad gjorde du, hur såg en natt ut?
    Och.. var du gravid någonting under tiden som du jobbade natt? Finns det några nackdelar med det tror du?

    Familjen K
    Det är sant. Jag har inte sett det så. Men det kanske är bra ja, jag har ju ännu inga barn hemma så jag är ju fri och kan jobba i princip vilka tider som helst.

  • Daughter