• Rosana

    Fyllning till mackor i smörgåsgrill?

    Vår smörgåsgrill - toastjärn används flitigt. Barnen fixar mellis-mackor och jag använder det ofta för mackor till soppa. Men nu vill jag förnya oss lite, trött på de vanliga fyllningarna; ost, rökt kalkon,skinka,tomat, senap,ketchup...Så snälla, ös på med era toast-recept!

  • Svar på tråden Fyllning till mackor i smörgåsgrill?
  • CoolaSuperMamsen

    åhh va sugen jag blev på grillmackor!!! ska sticka och handla nu=)


    sug och svälj trevlig helg !
  • DaJoDe

    Icke att förglömma är Pesto blandat med vanlig mjukost och soltorkad tomat till. Kan även lägga på en bit parmaskinka och så klart enmassa vanlig ost också .

    Vad hungrig jag är nu!!! Måste nog plocka fram smörgåsgrillen när jag kommer hem!

  • Needy

    skagen ost..mozarella, rödlök...åååhh va hungrig jag är...


    Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Rosana

    Supermamman83; Verligen! så sugen nu! Kommer att göra ett lass imorgon! ska testa en del av tipsen härifrån då, fast egentligen skulle jag vilja ha nu och genast!

  • Bling1975

    Pesto (grön), mozzarella och tomat är min favorit. Annars brukar gårdagens tacoköttfärs åka i med ost, tomat och ev majs. Nu blev jag också sugen så här på eftermiddagen...


    Stitch längtar efter Lilo 4.0
  • Rosana

    Min högsta önskan; Jo, nog blev man sugen alltid igår när man startade tråden! Skulle ju fixat grillmackor ikväll då, men det gick inte att vänta! Gjorde ett lass igår, med olika varianter härifrån - sååå gott!!

  • Bluescreen

    Ett par favoriter här är banan, vitlök och skinka.

    Och äppelmos och kanel!!!

  • Ellieott

    jag brukar ta:

    tomatpesto
    fetaost (smulad)
    tomat (tärnad för det är lättare att äta så man slipper bita av den)

    HUR gott som helst! Fetaosten ska såklart vara riktig fetaost, ingen sån där som man köper färdigtärnad =)

  • agtiwi

    Philadefiaost (naturell), skinka, gul lök och ost. Godare kan det inte bli!

  • Rosana

    Min högsta önksan; ALLT vi testade igår var gott! makrill i tomatsås-tipset, pesto-mozarella, och skagenröre-tipset!!! Oh, nu blir jag sugen igen! Ska testa tessies kyckling-tips härnäst...

  • LuMa

    Shit vad sugen jag blir nu! Måste köpa hem en ny grill då vår förra ramlade i golv och gick sönder.

    Min favorit är annars
    Rödlök
    Ost
    Skinka
    Tomat
    Senap

Svar på tråden Fyllning till mackor i smörgåsgrill?