Inlägg från: SchumiFerrari |Visa alla inlägg
  • SchumiFerrari

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Jag har när jag skummat igenom tråden insett att jag måste ha åsikter som hör hemma på stenåldern.... Jag anser att det är skilland på flickor/pojkar, män/kvinnor och det ska så vara.

Jag tänker uppfostra mitt barn till att tro på sig själv och att det ska kunna vara som det vill men jag skulle inte låta mitt barn (om det blir en kille) gå till förskolan och ha rosa kjol mm så som den pojken TS beskriver hade och ABSOLUT INTE på ett kort som ska finnas kvar länge och kanske till och med på enskilda kort som ska skickas till mormor/morfar, farmor/farfar mm...

*The Muppet!!! V21*
  • SchumiFerrari
    Morbid Mistress skrev 2007-10-25 21:45:53 följande:
    Och då har du väl sett mitt inlägg om att det finns ytterst små skillnader mellan könen
    Missade du eller jag biologilektionen i skolan???
    *The Muppet!!! V21*
  • SchumiFerrari
    Morbid Mistress skrev 2007-10-25 21:53:07 följande:
    jag hade en 5.a i biologi Förutom de rent kroppsliga funktionerna såsom reproduktiva, storlek etc. så skiljer sig män och kvinnor åt på fyra punkter. Skillnaderna är dessutom små* Spatial förmåga* Verbal förmåga* Agggressivitet* Matematisk förmåga (Senare metaanalyser tala för att det inte heller skiljer ngt i matematisk förmåga)Att prata om könsskillnader blir därför lite tokigt i mina ögon
    Ok... Jag tänker inte fortsätta diskutera eftersom att det kommer sluta med att jag blir arg och skriver något som kommer ge mig en varning
    *The Muppet!!! V21*
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????