Inlägg från: tovisen |Visa alla inlägg
  • tovisen

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

håller med dej ts precis. Herregud skulle aldrig klä min son så, i glitter,rosa, klänning kjol osv.. ! stackars barn.
    måste nog bli lite lätt förrvirrad.
    Vill man verkligen att sin son ska se ut som en tjej?

• tovisen

Så om du får en dotter i framtiden och hon blir en typiskt tjej tjejja och VILL ha prinsses klänning rosa me glitter ? anser du att hon ser ut som en hora då? jävligt konstigt inlägg hörru.

Jambosana skrev 2007-10-28 12:58:38 följande:
    Åh gud, folk som tycker att killar ska vara killar etc har en bra affär att handla i: KappAhl! För dig som är insnöad i könsstereotyper! Sannolikt delar ni inte på föräldraledigheten heller!VARFÖR ska min lilla kille ha marinblått, khaki, svart, brunt och grått samt bara mönster med dödskallar, spiderman eller combat? Så jävla fult! Och dödsstråkigt!Jag väljer kläder och färger till honom som jag tycker att han passar i. Min son är inte med i Främlingslegionen och min framtida ev dotter ska inte se ut som en rosaglittrig hora. Basta!
  • tovisen

ja skulle aldrig klä min pojk i klänningar och kjol. De får min dotter ha ist ;)

• tovisen

jag tycker inte ens de e snyggt med en kille i klänning el kjol å rosa glittriga saker..! De är tjejigt.
    och min pojke är ju pojke. tänker inte klä min son till en dotter.

• tovisen

jag säger bara att ja skulle aldrig göra så.

fatta att vi är 2 olika kön. varför ska man försöka ändra allt hela tiden, ska vi bli en DET ?!

killar är killar ,tjejer tjejer, och vi har olikheter så e de bara.

klääning är ett tjejplagg. ska ni sätta på era döttar kalsonger och söner trosor i framtiden me el ? galet tycker ja

Mare pacificum skrev 2007-12-09 19:48:16 följande:

Oj! Bestäms könet på ditt barn utifrån hur du klär det? För mitt barn är det dess genuppsättning som bestämmer det, och det är inte något jag kan ändra på
  • tovisen

håller med dej precis =)

Litheo skrev 2007-12-11 15:50:42 följande:
    Men snälla, kvinnor o män ÄR ju olika. Vi är 2 olika kön. Våra hjärnor är olika, varför ska det vara så svårt att förstå att vi aldrig kommer kunna bli lika? Era män kanske sitter o syr gardiner medan ni byter däcken på bilen.. det är väll upp till er men oj vad jag skulle känna mig okvinnlig då!!!!!Om era män skulle få en kommentar att de ser ut eller beter sig som en kvinna, tror ni de skulle känna sig stolta då!!!! Män vill ju vara manliga och vi kvinnor är ju tillsammans med män just för att de är män och inte kvinnor!
  • tovisen

asså herregud jag fattar verkligen inte hur man kan klä sin son i rosa glitter klänningar osv, haha. stackars pojke.

• tovisen

älska kvinnlighet och manlighet .

• tovisen

jag håller med dej litheo ,igen ;)

• tovisen

jag tycker ändå synd om en liten pojke, som föäldrarna klär i rosa glitter klänningar. de e verkligena att överdriva, e de trots ? bara för ATT.

INSE att vi är 2 olika kön ist, visst e vi lika på många håll,men vi är olika oxå. och de tycker ja e bra.

klart som fan kvinnor kan mecka me bilar å killar laga mat osv.. men o klä sin sin vekrligen i typiskt flickiga kläder nej tack.

• tovisen

jag tycerk de är synd att de flseta män ska va så feminina i dag.

saknar dom riktiga macho männen. riktiga manliga karlar.

• tovisen

en riktig snygg macho man , ska inte behöva sminka sej, utan va snygg ändå=) killar ska inte sminka sej , de e feminint.
    ja menar inte att en riktit manlig kille,inte ska bry sej om utseendet, men inte överdriva me typ smink, glitterspray osv..

Alexiaa skrev 2007-12-13 10:39:03 följande:
    Varför gör du det? vill bara höra din åsikt...Visst får man ha sin åsikt, men personligen tycker jag det är avtändande med en riktigt macho- man som inte alls bryr sig om hur den ser ut.Det är ju sjukt vanligt att killar sminkar sig idag, och ärligt det är väl bra mycket roligare med en kille som bryr sig lite hur han ser ut än en kille som skiter i det?
  • tovisen

ja de har du rätt i , nu råkade de blien helt annan diskution.

Men jag säger bara att ja tycker att vi män å kvinnor, pojkar och flickor är OLIKA. och att jag tycker de e bra. tack för mej.hej

morsara skrev 2007-12-13 10:56:54 följande:
    Jag tycker att diskussionen hamnar lite fel när man blandar ihop vad barn bör få ha på sig och vad som är sexigt hos en vuxen man...
  • tovisen

jag tycker de e lite knasigt å klä sin son i strumpbyxor å rosa klänningar å glitter hit å dit som en prinssesa. HMm de e ju en kille? killar ska inte ha sånt. låt pojkar va pojkar, å flickor va flickor =) vi e skapta olika å har olika kläder å sånt.
    visst om lillkillen vill ha en rosa tröja, (men den kan väl ändå se grabbig ut då) men att ha klännig,kjol,strumbyxor på killen de e väl ändå å ta i? ska ni klä era döttrar i kalsonger me å söner i trosor?? hallåååå ! fatta att vi killar och tjejer är OLIKA! vi är 2 olika kön. och de är normalt å ha olika saker/kläder el va de nu är..

Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????