Marina skrev 2008-01-22 19:19:24 följande:
Seriöst så kan man inte säga att kläder är fina på vem som, så då tycker du att mannen är fin om han har brudklänning och kvinnan smoking när ni gifter er, kom inte och säg att ni inte skrattat om er man kom i er brudklänning... kläder är söta ja MEN en rosa glittrig tröja är söt på en flicka på en pojke är det tyvärr töntigt och man skrattar med sina barn när dom KLÄR ut sig för det är vad dom borde göra, rollspel heter det testa identiteter väldigt normalt..... och givetvis är det fel att mobbas men man behöver inte servera det på silverfat, glasögon kan man inte hjälpa men att mamma klär mig i klänning det kan man!!!!!!!
Men vad är det som gör att du skrattar åt en man i klänning men inte en kvinna i byxor? Jo naturligtvis för att du är VAN vid det! För tvåhundra år sen hade du kanske sett lika löjlig ut i dina jeans som mannen i klänning gör för dig idag. Jag hade definitivt reagerat om en brudgum kom i klänning, men jag hade i alla fall förstått att det ingalunda beror på någon naturlag, utan på sedvänja och kultur. Jag tycker definitivt också det är intressant att fundera över VARFÖR något som är "gulligt" på en tjej blir "töntigt" på en kille. Låt mig gissa att du tycker att det är mer ok att en tjej har "tuffa" kläder än att en kille har "söta"...