Varför klä sin pojk i tjejkläder????
Killar har killkläder
Tjejjer har tjejkläder
Min sambo delar dock inte min åsikt till 100% ;)
Har dock svårt o se att jag skulle släppa iväg lillgrabben till dagis i klänning ;)
Killar har killkläder
Tjejjer har tjejkläder
Min sambo delar dock inte min åsikt till 100% ;)
Har dock svårt o se att jag skulle släppa iväg lillgrabben till dagis i klänning ;)
Tycker diskussionen om pojk/tjejkläder är "trams".
Folk använder de kläder de trivs bra i?!
Om "lille pelle 2 år" blir påklädd klänning och trosor varje dag utav sina föräldrar = fungerar säkert utan problem med de andra barnen på dagis, till en viss ålder. Även om jag tror att andra föäldrar, och barn, säkerligen kommer yttra sina åsikter kring detta (vilket man iofs inte behöver bry sig om).
Men när pelle bilvit 16 år och står i duschen efter gymnastiken så tror jag inte att han fortfarande bär rosa trosor och klänning när han går därifrån, han har nog lämnat sina högklackade skor hemma också ;)
Givetvis finns det säkerligen något enstaka undantag, finns folk till allt nu för tiden.
Kan dock inte komma på speciellt många klädesplagg som anses "manliga", skulle väl vara kalsonger då.
Dvs en kvinna kan bära alla kläder, utan att folk vänder sig om på gatan. Men en man som bär "tyspiska kvinnokläder" får nog en och annan att vända sig om.
Jag skulle iaf kolla en gång extra om den kom en 50-årig man gåendes i höglackat, trosor, bh och en somrig klänning.
Vet inte vem du syftar på, men jag kan ta på mig skulden om det känns bättre för dig.
"Sånna som du" - alltså om du skickar ut låt oss säga din 15-åriga son på stan i klänning, sminkad, och med handväska så förstår du väl att folk kommer att glo och tycka att det är väldigt udda och konstigt? Vissa kanske till och med kommenterar det rakt ut.
Sen får du givetvis tycka att man borde få gå klädd så utan att folk reagerar, men i dagsläget tror jag att majoriteten utav befolkningen skulle "hajja till" vid åsynen utav ovanstående.
Jag har aldrig upplevt att någon har tagit min frihet, eller kännt mig orättvist behandlad för att jag inte burit klänning.
Jag vill inte ha klänning, och vill ha det så sätter jag på mig en kläning, inte svårare än så.