Inlägg från: Litheo |Visa alla inlägg
  • Litheo

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Ja varför ska man klä pojkar i tjejjkläder, stackars barn säger jag! Jag tror et är mer att mammorna ska vara trotsiga och visa att pojkar visst kan ha flickkläder. Ok med ngt litet rosa men att klä som ts beskerev som hon sett, det -är ju hemstk!

varför liksom?

Min pojk vill jag visa att han är en pojk. Visst kan han ha rött eller rosa men man ska ju se att det är en kille!

Får hoppas på att föräldrarna inte blev alltför besvikna på att de fick en pojke istället för en flicka

• Litheo

Ja men det är väll en sak om barnen VILL ha dessa kläder på sig eller om det är föräldrarna som packar på dem allt, det får väll vara någon måtta med allt tycker jag.
    Inte konstigt att barnen kanske blir vilsna och vet inte vem de är osv!!!

Så tycker JAG!

• Litheo

Nej men om barnet inte har ngn egen vilja och föräldrarna packar på tjejjkläder på en kille tex så är det klart som 17 han blir vilsen tids nog. Kanske köpet en massa dockor också istället för bilar tex. Nu menar jag att det ska vara överdrivet. Det är klart flickor kan leka med bilar och killar med dockor men jag menar när det blir till överdrift med allting!

Tillslut kanske pojken tror att han är en flicka.. snacka om förvirrande.....

• Litheo
    Pejgan skrev 2007-12-11 13:24:03 följande:
    Fast vet du. Min son är 2 år och har både dockor och bilar, kjolar och snickar byxor.. och han är väldigt medveten om att han är pojke. Barn är inte dumma i huvudet. På 70-talet hade de flesta barn ganska unisexa kläder. Skulle vi på något sätt vara mindre säkra i vår sexualitet än 80-talisterna som uppfostrades i pastellrosa och ljusblått?
    Fortfarande så menar jag när det blir till överdrift: som ts skrev i sitt första inlägg!
  • Litheo
    morsara skrev 2007-12-11 13:42:05 följande:
    Jaha.. Jag verkar ha valt ett ovanligt konservativt bostadsområde/förskola när det gäller barn/könsroller/kläder... Men det är ju skönt att höra av flera av er har bättre erfarenheter!!Litheo, Vad menar du med att det går till överdrift om man köper massa bilar till dottern, dockor till sonen??? Vi lever väl ändå på tvåtusentalet där det är lika viktigt och naturligt för en kvinna att köra bil som för en man/pappa att ta hand om barn!?
    Ja det tycker jag också de ska ja men som jag skrev innan och hänvisade till TS inlägg, när det går till ÖVERDRIFT!
  • Litheo

Men snälla, kvinnor o män ÄR ju olika. Vi är 2 olika kön. Våra hjärnor är olika, varför ska det vara så svårt att förstå att vi aldrig kommer kunna bli lika?

Era män kanske sitter o syr gardiner medan ni byter däcken på bilen.. det är väll upp till er men oj vad jag skulle känna mig okvinnlig då!!!!!

Om era män skulle få en kommentar att de ser ut eller beter sig som en kvinna, tror ni de skulle känna sig stolta då!!!! Män vill ju vara manliga och vi kvinnor är ju tillsammans med män just för att de är män och inte kvinnor!

• Litheo

Jag älskar iallafall män som manliga.. ja som Persbrandt tex Det är en riktig man det Inte vill jag ha en liten klev kille med pyttesmå händer och iongen basröst. (tur det finns de som vill det såklart) men jag är av den kategorin tjejjer som går igång på stora händer och en stor kraftig  man som inte är feminin

• Litheo
    morsara skrev 2007-12-12 10:17:40 följande:
    Litheo, Tror du att en pojke får små händer och pipig röst som vuxen av att bära så kallade tjejkläder som barn? Dessutom uppfostrar vi väl inte våra barn i syfte att de ska bli sexuellt attraktiva i våra ögon ju?
    Självklart inte

Det jag försöker säga med mina exempel är bara att vi är olika, män o kvinnor. Vi har olika hjärnor vilket oftast gör att män tex är mer motorintresserade och kvionnor mer att "ta hand om". Det är normalt, vi är skapta så!!!!! Mannan med sina sidor och kvinnan med sina vilket gör att vi passar perfekt ihop!

Sedan att vissa tycker det är viktigaste att blir käri en bra människa och inte vad det är för kön.. jag skulle då aldrig kunna bli kär i en kvinna hur underbar hon än var. Jag är ju kvinna själv! Sedan att vissa är homo eller bio är det inget fel med men hur skulle världen se ut om alla var det, vad skulle hända med befolkningen?
  • Litheo

Tog Persbrandt som ex just eftersom han alltid vinner alla tävlingar om vem som är sexigast o mest attraktiv.. kvinnor har en trendens av att falla för lite "farliga" män så är det ju!

• Litheo
    Pejgan skrev 2007-12-12 10:31:47 följande:
    Litheo, fast nu finns det ju ingen foskning som definitivt visar att män genetiskt sett är mer motorintresserade och kvinnor mer omvårdande. Att du TROR det är en sak men att påstå att det ÄR så är en helt annan.
    Forskningen visar att vi har olika hjärnor och reagera på olika saker. I det stora hela så är det faktiskt så, då tex att män kanske är mer motorintresserade och kvinnor gärna tar hand om barnen osv. Nu menar jag i det stora hela givetvis! Älskar psykologi o har läst en del om detta
  • Litheo
    Alexiaa skrev 2007-12-12 10:03:51 följande:
    Men man faller väl för en person!!!Men manligt och kvinnligt ändras lite, eftersom idag sminkar sig killar välidgt ofta och enormt många killar sminkar sig.
    Nej jag faller för ett kön, en människa, en individ. Jag skulle aldrig kunna bli kär i en kvinna, jag är ju kvinna själv! Hur skulle det se ut om alla blev kär i samma kön, vart skulle världen sluta då? Nu menar jag inte att jag är emot homo eller så men bara det att skulle alla vara det skulle mänskligheten stanna av. Det är ju inte så vi är skapta från början. Vi har ju just dessa egenskaper (mannen o kvinnan) för att vi passar så bra ihop, ganska lätt egentligen.

Vilet kön är dominerande inom tex Industri, fabrik, bilar .. vilka är dominerande inom tex vården. Det handlar om eget intresse och är självklart individuellt men generellt sett så ser ju världen ut så!
  • Litheo
    Alexiaa skrev 2007-12-12 10:59:54 följande:
    VilkaJag vill snarare ha någon som liknar mig och mina intressen, för det är då man passar ihop.
    Självklart, visst vill man ha en som man passar ihop med men jag pratar fortfarande om hur det ser ut generellt, i det stora hela!!!!!!!!!!!!!!

Det ör ju så världen ser ut idag och det är inget vi kan göra åt här o nu.. det kanske helt enkelt är så just för att vi är skapta med att ha olika egenskaper!
    det behöver inte alltid vara så krångligt....
  • Litheo
    morotsland skrev 2007-12-12 11:05:46 följande:
    Lustig myt att det inte finns kvinnor i industrin, det finns över 150 000 kvinnor i svensk industri.
    Har jag sagt att det inte finns kvinnor där? Vi pratade om vilken majoritet det var inom industrin, men jag kanske har fel, det kanske är kvinnor
  • Litheo
    AnnaKlara skrev 2007-12-12 11:11:33 följande:
    Litheo: Jag förstår inte riktigt var du står någonstans. Vad är det som för dig är "manligt" resp. "kvinnligt", och finns det verkligen en nytta i att behålla den bilden så?
    Beh[lla den bilden, inte vet jag det verkar jhu vara s[ vi 'r skapta, varf;r ska man andra p[ drt.. jakla tangentbord...
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????