Inlägg från: högbergarna |Visa alla inlägg
  • högbergarna

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Av någon anledning verkar det ha blivit så att unisex vad gäller kläder är "pojkkläder". Hur kan pojkkläder då vara "ok" att sätta på vilket kön som helst då?!

• högbergarna
    Bonanza skrev 2008-01-22 15:29:16 följande:
    Min man är en intelligent person! Han inser att vår son självklart ska få ha på sig (i princip) det han vill. Och det är värre för vår son ifall vi som föräldrar inte låter honom vara den han är, än om någon på dagis säger något dumt.Ang risk för att bli "kvinnlig" - hur menar du? Nej, jag är inte rädd att min son som älskar rosa ska börja menstruera när han blir äldre!
    HAhaha!!! Asbra!!!
  • högbergarna

Jaa angående om det är föräldrarnas fel att deras bar mobbar. Ett exempel då som inte handlar om tjejkläder elelr killkläder men om hudfärg. Min lilebror råkar vara mulatt.. VAD va det som fick grannpojkar på 6-7 år att kalla honom för negerjävel?! Var har de barnen hört det?? DET måste ju komma hemifrån .. från vuxna som pratat om sådana saker!

• högbergarna

Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-22 20:09:21 följande:

Finns det bara vuxna i hemmet då menar du? Och varför måste det komma från vuxna överhuvudtaget? Kan det inte komma från andra barn?Intressant att när ett barn gör något mindre bra så kommer det från hemmet men inte när det gör något bra...
    Har då aldrig påstått att det inte skulle komma från hemet om barn gör något bra iallafall...
  • högbergarna

Eva och Nadjas mamma skrev 2008-01-22 20:09:21 följande:

Finns det bara vuxna i hemmet då menar du? Och varför måste det komma från vuxna överhuvudtaget? Kan det inte komma från andra barn?Intressant att när ett barn gör något mindre bra så kommer det från hemmet men inte när det gör något bra...
    Har då aldrig påstått att det inte skulle komma från hemmet om barn gör något bra iallafall...
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????