Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Jag lär mina barn att man får ha på sig vad man vill

Du har inte funderat över hur det kommer sig att barn retas över sådana här saker?

Om barn själva hade fått välja?
Men jösses! Det är inte medfött att tycka att ett visst plagg är ett tjejplagg! Det är vuxna som LÄR barnen att den rosa tröjan är till för tjejer och att det är fel att killar har rosa tröjor.
Om barn fick välja själva skulle de välja rosa eller blått eller klänning eller byxa helt fritt! Oavsett kön!
så får ju inte barnen välja fritt! Antingen förvägras de att ha "fel" färger eller så blir de itutade att det är fel och "väljer" rätt för att någon lärt dem vad som är 2rätt" och "fel"
Ja stackars stackars mina barn hörre du de lider något oerhört av allt rosa
Blir förmodligen mobbade av barn som....ja barn som dina som får lära sig att barn som mina klär sig fel medan mina barn får lära sig att var och en får ta på sig vad den vill.
Jag ser det som en vinst för mig att det var det enda du kunde komma på att svara mig
Tack tack.
Så om man riskerar att mobbas ska man ändra sig? Det är inte de som mobbar som ska ändra sig?
Har ni funderat över varför de andra barnen mobbar? Kan det möjligtvis att de har föräldrar som lär dem att rosa klänningar är för flickor och att det är fel att pojkar har det på sig?
Jag lär mina barn att man får vara hur man vill, ha på sig vad man vill, bli kär i vem man vill och att de ska tänka själva och acceptera att folk är olika och lika mycket värda ändå.
Om min son har klänning på sig i förkolan och då blir mobbad så är det INTE jag som gjort fel! Det är föräldrarna till barnet som MOBBAR som är usla föräldrar som uppfostrat en mobbare!
Vad mer ska man se till att inte utsätta sina barn för påa mobbingrisk? Ska man hindra dem att ha glasögon om de ser dåligt? Ska man plastikoperera bort potatisnäsor och fräknar?
Menar ni på allvar att man ska eftersträva att alla ska vara likadana för att de ska slippa bli mobbade? Är det inte bättre att eftersträva att ingen ska bli mobbad oavsett hur den ser ut?
Är det verkligen JAG som utsätter mina barn för en mobbingrisk...det tycker faktiskt inte jag. Tvärt om.