Inlägg från: uniMog |Visa alla inlägg
  • uniMog

Varför klä sin pojk i tjejkläder????

Litheo skrev 2007-12-11 13:14:41 följande:
    Ja men det är väll en sak om barnen VILL ha dessa kläder på sig eller om det är föräldrarna som packar på dem allt, det får väll vara någon måtta med allt tycker jag. Inte konstigt att barnen kanske blir vilsna och vet inte vem de är osv!!!Så tycker JAG!
    och hur vet du att barnet i exemplet inte själv valt? Varför utgår du från att det måste vara vi elaka feministföräldrar som med våld tvingat på barnen det mest rosa spetsiga vi hittat?

Jäkla idioti att börja påstå att barn skulle bli vilsna eller inte veta vem de är bara för att vi inte tvingar dem att se ut som alla andra.
    Why are vampires always so stupid?
  • uniMog
    Litheo skrev 2007-12-11 13:21:39 följande:
    Nej men om barnet inte har ngn egen vilja och föräldrarna packar på tjejjkläder på en kille tex så är det klart som 17 han blir vilsen tids nog. Kanske köpet en massa dockor också istället för bilar tex. Nu menar jag att det ska vara överdrivet. Det är klart flickor kan leka med bilar och killar med dockor men jag menar när det blir till överdrift med allting!Tillslut kanske pojken tror att han är en flicka.. snacka om förvirrande.....
    Fast vet du. Min son är 2 år och har både dockor och bilar, kjolar och snickar byxor.. och han är väldigt medveten om att han är pojke. Barn är inte dumma i huvudet.

På 70-talet hade de flesta barn ganska unisexa kläder. Skulle vi på något sätt vara mindre säkra i vår sexualitet än 80-talisterna som uppfostrades i pastellrosa och ljusblått?
  • uniMog

Den absolut mest klichéaktiga, manligaste, machomannen jag känner är min granne. Som dessutom är otroligt bra på att sy, är en riktig mjukis och är fantastisk med barn. Den absolut med feminina superstereotypt kvinnliga tjej jag känner jobbar i ett väldigt maskulint yrke, är skitduktig på teknik och har en rätt rå "manlig" humor. Människor är mångfacetterade, att tro att vi bara kan vara antingen eller är rätt korkat.

• uniMog

Litheo, fast nu finns det ju ingen foskning som definitivt visar att män genetiskt sett är mer motorintresserade och kvinnor mer omvårdande. Att du TROR det är en sak men att påstå att det ÄR så är en helt annan.

• uniMog
    Litheo skrev 2007-12-12 10:33:19 följande:
    Forskningen visar att vi har olika hjärnor och reagera på olika saker. I det stora hela så är det faktiskt så, då tex att män kanske är mer motorintresserade och kvinnor gärna tar hand om barnen osv. Nu menar jag i det stora hela givetvis! Älskar psykologi o har läst en del om detta
    nej det finns definitivt ingen forskning som definitivt bevisar det. Det finns forskning som tyder på det och det finns forskning som tyder på att det inte är så. Vilket du borde veta om du är så insatt.
  • uniMog

och det kan naturligtvis inte ha något att göra med hur samhället ser ut?

• uniMog
    Litheo skrev 2007-12-12 11:13:25 följande:
    Beh[lla den bilden, inte vet jag det verkar jhu vara s[ vi 'r skapta, varf;r ska man andra p[ drt.. jakla tangentbord...
    Varför ska man behålla den? Tydligen är det ju jätteviktigt att tvinga in barnen i mallarna även om de inte vill det. Alltså måste det ju vara viktigt för "er" att behålla normen
  • uniMog
    tovisen skrev 2007-12-13 10:17:12 följande:
    jag tycker ändå synd om en liten pojke, som föäldrarna klär i rosa glitter klänningar. de e verkligena att överdriva, e de trots ? bara för ATT. INSE att vi är 2 olika kön ist, visst e vi lika på många håll,men vi är olika oxå. och de tycker ja e bra.klart som fan kvinnor kan mecka me bilar å killar laga mat osv.. men o klä sin sin vekrligen i typiskt flickiga kläder nej tack.

Jag förstår verkligen inte. Varför är det synd om pojken som får ha på sig klänningen men inte synd om pojken som får höra "nej det är bara flickor som har klänning"?

Har någon här pratat om att tvinga sina barn att ha "fel" kläder bara för att? Det är BARA ni som säger det. Vi andra berättar gång på gång om pojkar som BER om att få ha kjol/glitter/rosa/klänning.

• uniMog
    tovisen skrev 2007-12-13 10:56:03 följande:
    en riktig snygg macho man , ska inte behöva sminka sej, utan va snygg ändå=) killar ska inte sminka sej , de e feminint.ja menar inte att en riktit manlig kille,inte ska bry sej om utseendet, men inte överdriva me typ smink, glitterspray osv..
    en riktigt snygg tjej ska inte heller behöva sminka sig men vad har det med BARN att göra?
  • uniMog
    Smurflovve skrev 2007-12-17 19:10:14 följande:
    Spelar ingen roll, ska inte behöva bli mobbad.Barn är sådana att de mobbar de som är lite annorlunda
    äh skitsnack. det är lika stor risk att ett barn blir mobbat för sin dialekt, vikt, glasögon, frisyr, intressen, att h*n är ful/snygg, skelar, utstående öron, blyga och tysta, för dålig i skolan, för duktig i skolan blablablabla
Svar på tråden Varför klä sin pojk i tjejkläder????