Varför klä sin pojk i tjejkläder????
Jäkla idioti att börja påstå att barn skulle bli vilsna eller inte veta vem de är bara för att vi inte tvingar dem att se ut som alla andra.
Den absolut mest klichéaktiga, manligaste, machomannen jag känner är min granne. Som dessutom är otroligt bra på att sy, är en riktig mjukis och är fantastisk med barn. Den absolut med feminina superstereotypt kvinnliga tjej jag känner jobbar i ett väldigt maskulint yrke, är skitduktig på teknik och har en rätt rå "manlig" humor. Människor är mångfacetterade, att tro att vi bara kan vara antingen eller är rätt korkat.
Litheo, fast nu finns det ju ingen foskning som definitivt visar att män genetiskt sett är mer motorintresserade och kvinnor mer omvårdande. Att du TROR det är en sak men att påstå att det ÄR så är en helt annan.
och det kan naturligtvis inte ha något att göra med hur samhället ser ut?
Jag förstår verkligen inte. Varför är det synd om pojken som får ha på sig klänningen men inte synd om pojken som får höra "nej det är bara flickor som har klänning"?
Har någon här pratat om att tvinga sina barn att ha "fel" kläder bara för att? Det är BARA ni som säger det. Vi andra berättar gång på gång om pojkar som BER om att få ha kjol/glitter/rosa/klänning.