chihuahua valp
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
men herregud...ge upp... hon vill ha tips o råd... inget kränkande eller idiot förklarande..
där är nått som jag läst som jag hade ansett va onödigt sagt faktiskt.... enligt mig va det lite idiotförklarande av en person....
buffybus - idiotförklarande? Tja, om du vill se det så...
Det är oerhört viktigt att läsa på om olika raser innan man väljer valp och att veta vad man har i kopplet är en viktig förutsättning för ett lyckat hundägarskap. Du kan kalla det för idiotförklarning, men det är bara så det är.
Tösen harbara fått råd bestående av sunt förnuft som man bör ha reda på innan man skaffar en hund av ena el andra rasen.
TS säger sig ha hun redan men det ursäktar INTE att man DAGEN INNAN hunköp inte ens vet hur den rasen (nu är det en chuhuaua) skall skötas.
jo jag vet.... jag har trots allt läst igenom hela tråden....men tycker att vissa saker kan man hålla för sig själv...jag har lixom inte anklagat nån....
jaja det är inte jag som skrivit Ts inlägg så jag tänker inte ta emot nån skit... godkväll alla
Hej tjejer! Har läst hela tråden... Tycker oxå många är lite väl hårda mot TS! Var inte så snabba på att döma andra...
TS! Jag fick min chihuahua när han var fyra månader så jag har inte så mkt erfarenhet av just valpstadiet. Men det är en fantastisk ras :) Så oerhört lojal, lättlärd och mysig!! Vi hade lite trassel med rumsrenheten - när vi fick honom gick han på kattlåda (!) Vi har två katter oxå så ibland går han på deras fortfarande! Han älskar att vara ute o promenera men nu när det är kallare ute är han inte lika taggad... Ibland vill han absolut inte gå ut, gömmer sig när man kommer med kopplet. Jag är uppväxt med schäfer och jag kan säga som så här: JA - chihuahuan är en hund som ska behandlas som en sådan. MEN! Man måste samtidigt ta hänsyn till att den faktiskt är lite skör - det är liksom ingen sibirien husky som kan sova ute i 30 minusgrader och dra släde... Man får anpassa uppgifterna till rasen. Många som säger "det är faktiskt en hund bla bla" har ju givetvis rätt men en chihuahua är faktiskt oxå ömtålig. Chihuahuan är en sällskapshund. Den vill vara med sin flock, den älskar värme och att ligga tätt intill. Och den älskar bus :) Är en perfekt hundras om man har katter - mina tre älsklingar har jätteroligt ihop och vi får många glada skratt när de far omkring ena sekunden och gosar nästa.
Så ett gott råd om du har stora hundar hemma just nu - var lite försiktig i början tills du är säker på att de accepterat den nya familjemedlemen.
Lycka till!!
Jag har 2 chihuahuaor. Jag ger mina Eukanuba, det fodret funkar super bra för oss men det är ju lite från hund till hund.
Jag kan oxå tycka att du kanske borde vetat lite mer innan, har du och uppfödaren inte haft kontakt lite om sånt här innan?
Mina hundar kommer från 2 olika upfödare och båda ggr har jag fått massa tips och råd både innan och efter köpet!
Chihuahuan är en underar ras, men vill du inte ha ett litet monster så behanla din hund som vilken annan hundras som helst!
Jag tycker det är bra frågor.
Och nja de behöver inte så mktmotion de orkar inge gå speclångt men självklart ska de ha promenader 3-4 ggr om dagen, 10-15 min).
De äter så mkt du ger den så ta det lite lungt med maten. De sover olika mkt.