• MaPaFrid

Syskonsits

Förr fanns det syskonsitsar till vagnar vet jag, men är det någon som vet om det finns idag?

Vi väntar nästa barn i mars och storebror ÄLSKAR att åka vagn och jag vill inte köpa ståplatta till honom och jag är inte riktigt nöjd med att köpa en dubbelvagn heller.

Är det någon därute som har sett en modern syskonsits eller en annan smart lösning på mitt "problem"? Det finns ju en massa nya uppfinningar på marknaden, bara att man inte sett alla själv...

• Svar på tråden Syskonsits
  • MaPaFrid

Nackdelen med ståbräda är ju att man själv mer eller mindre måste gå vid sidan om vagnen för att inte sparka på plattan...

Jag har sett en sist som man kan fästa vid sidan om vagnen för nr 2, det kan ju vara en idé, vet inte vart de säljs dock...

• Dizzi

Vi frågade i barnvagnsaffären och då sa de att syskonsitsar som man monterar ovanpå vagnen är förbjudna i Sverige på grund av flera otäcka olyckor där vagnen vält. Ibland ser man nån annonseras ut på blocket eller så, men jag vill nog inte ha någon ändå, om de nu är så farliga...

• MaPaFrid

Vart fäster man den sista sitsen?

• Lallan

Tror inte att dom är förbjudna i Sverige. Emmaljunga tillverkade och sålde dom fram till 04:a eller om det var 05 och använder man dom bara med sunt förnuft (aldrig släppa handtaget med äldre syskon i stsen) så är det ingen fara alls. Har använt min i 1,5 år nu och vi har varit jättenöjda med det alternativet.

Finns några bilder i galleriet på hur och var den sitter fast och hur den ser ut!

• monica75

du kan ju bära bebisen i sjal så får storebror fortsätta att åka sin vagn, så tänker jag göra tills han är redo att stå på ståbrädan. Storebror kommer att vara 19 mån när bebisen kommer.

• Fru N07

Vi frågad på Brio om de hade & de sålde sådana där, det var 06.
    Vi hittade en på Blocket som vi köpte istället.

(¯`°?.¸♥Hampus 060306 & Rasmus 070410♥¸.?°´¯)
  • MaPaFrid
    Chadow skrev 2007-11-04 00:34:39 följande:
    Vi frågad på Brio om de hade & de sålde sådana där, det var 06.Vi hittade en på Blocket som vi köpte istället.
    Vilken brio frågade Ni på?

Nr 1 komemr vara stor nog att gå, men jag vill kunna promenera till dagis och lekplats utan att det tar 100 dagar innan vi är framme...
  • Fru N07
    MaPaFrid skrev 2007-11-04 10:26:25 följande:
    Vilken brio frågade Ni på?Nr 1 komemr vara stor nog att gå, men jag vill kunna promenera till dagis och lekplats utan att det tar 100 dagar innan vi är framme...
    Vi frågade på Brio i Ljungby innan hette det Lekia.
    (¯`°?.¸♥Hampus 060306 & Rasmus 070410♥¸.?°´¯)
  • MaPaFrid

OK, skadar kanske inte att fråga, vi har ett kombinerat BRIO/babyproffsen här som kanske har...

• MaPaFrid

www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp&catid=0&container=20&branchid=2&id=564

TACK HEMMAFRU!!

Var på en babymässa för ett tag sedan för återförsäljar edå jag sprang på den här produkten! Gav bort foldern i tro att vi skulle köpa en pjil och Ted, men nu lutar det mer åt en sån där. MEn jag visste inte vad jag skulle hitta den!!

DU är bara bäst!!

• Hemmafru
    MaPaFrid skrev 2007-11-06 17:10:52 följande:
    www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp HEMMAFRU!!Var på en babymässa för ett tag sedan för återförsäljar edå jag sprang på den här produkten! Gav bort foldern i tro att vi skulle köpa en pjil och Ted, men nu lutar det mer åt en sån där. MEn jag visste inte vad jag skulle hitta den!!DU är bara bäst!!
    Varsågod. Jag har sett denna tråden länge och visste att jag hade sett just den syskondelen bara någon dag tidigare. Och jag lyckades hitta den igen, det trodde jag inte först. Vi har en phil och teds och ska köpa phil och teds syskondel, men hade vi haft en annan vagn hade vi köpt den syskondelen från länken.
  • MaPaFrid

Men en nackdel är att den är godkänd för 15 kg, sonen väger mer...

Usch, nu vet jag inte vad jag ska göra... igen...

Svar på tråden Syskonsits