• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • N0RPAN

Smurfan, spännande tänk om det kanske händer något i helgen. själv längtar jag så tills jag ska må bättre.

Sabina, skönt att höra att jag inte är ensam. Vad gör ni för att aktivera W? Kan tycka att det är jobbigt att alltid vara iväg för att aktivera F.

• N0RPAN

Angel, trevlig resa! Shoppa så det ryker!!! Och njut av den goda maten och vinet, dieten finns kvar när du är tillbaka!!

• Angel80

norpan - tackar tackar. Ja jag ska verkligen njuta, jag lovar.

• milimina

aah, angel - hoppas du får en superlyckad resa så skönt att få komma iväg från det här gråslasket!

elisabeth - och grattis på bröllopsdagen såklart!!

smurfan, tänk om det blir bebis i helgen?

• Pesco

Trevlig resa Angel!

Detsamma, Smurfan till dig, om det blir BB-färd till helgen.

Ni nu-gravida: känns det mindre nervigt inför förlossningen nr 2?

Idag kom jag äntligen på ett bra tjejnamn. Sudden vill ju ha lite internationella namn, men jag har bara hittat pojknamn. Inte för att det är nåt på G. Känns som att vi just börjar få ordning på livet. Lite. Än tränar vi ju knappt och snart är det heltidsjobb igen.

Just med inkolning på 4 dagar. Jag måste ringa o fråga dagmamman. Vet att dagiset pratade om 2 varianter, antingen 10 dagar eller en snabb version på 3 dar. Man vill ju att barnet ska trivas, men 2 veckor inskolning blir dyr när man just varit ute och rest, och varit utan barnomsorg 1,5 månad.

Robin har blivit nedslagen 2 ggr av en elak 3-åring, så nu är han lite rädd för tjejer, speciellt med de med rosa kläder. Men det ger sig nog hos dagmamman, tror jag.

• Smurfan 81

Pesco
    Jo, jag är mycket mindre nervös för själva förlossningen faktiskt! Ibalnd kan jag känna att jag är lite FÖR lugn, jag tror att allt kommer gå precis som med Kevins förlossning utan några problem så jag blir nästan rädd att jag målar upp ett drömscenario för mig själv... Är ju liksom inställd på att hon kommer komma ca 1 vecka för tidigt och att förlossningen kommer gå otroligt fort (12 timmar med Kevin så kanske 8 timmar denna gång). Hmm... måste försöka inse att det kan hända saker trots att man är omföderska...
    Däremot har jag haft mycket mer känningar den här gången än förra. Med Kevin kände jag ingenting förren det var dags, nu har jag ju haft en del förvärkar och så det där med slemproppen i förrgår. Det känns som att kroppen förbereder sig mycket längre i förväg den här gången.

• Elisabethjz

Smurfan: Vad spännande att det är lite på g!!!!

Angel: Åhhh vad härligt med resa!

Milimina: Tack!! Visst känns det som om 5 år har gått super fort!!? Iallafall tycker jag det känns väldigt nyss som vi satt och planerade bröllopet.

• sabina82

godmorgon !

elisabeth: vad roligt med ny bil, vad blev det för något ?

angel: önskar dig en trevlig resa !!

norpan: vi är på öppna förskolan varje dag, blir oftast på förmiddagen 2 timmar. efter middagsluren brukar vi gå ut och titta i skogen tex.
    vad gör ni ?

• sabina82

Lite OT.
    jag har bott i frankrike som yngre och fick en god vän där nere, Audrey hon är gravid och ska ha barn i maj, igår skickade hon en bild på ultraljudet, dem ska få en liten pojke som förmodligen ska heta Armand. fint namn tycker jag !

elisabeth och milimina: grattis på era bröllopsdagar !!

smurfan: hur känns det idag ? fortfarande förvärkar ?

• Smurfan 81

sabina
    Njae, fortfarande väldigt kraftiga sammandragningar, men de där sammandragningarna som gjorde ont har avtagit faktiskt. Men hon sjunker defenitivt för jag känner i hela bäckenet när hon rör sig nu och jag är konstant kissnödig vilket jag inte kännt av nåntiing tidigare. På torsdag ska jag till barnmorskan, om inget hänt till dess (vilket jag inte tror ) så tänkte jag be henne kolla hur livmodertappen ser ut så man vet lite mer.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006