• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • sabina82

smurfan: vart är du ?? är du och snusar bebis ???!

• sabina82

nu såg jag att du var inloggad sent igår kväll..har du fler känningar ??

• Twixie

Marfa - Skön resa! Vad skönt med sol, värme och ledighet tillsammans!

Åh, nu har vi bokat kyrka och loka för bröllop Ett år senare än "planerat" (eller ja, massa år "försent" om jag fått bestämma ). Känns lite nervöst att det faktiskt nu kommer bli av. Har varit i kontakt med flera ställen i Nacka men de har antingen redan varit fullbokade hela hösten (!) eller svindyra så det spräckt vår budget med alldelles förmånga 10 000-lappar. Nu kommer vi t.o.m ha råd med Live-band

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Smurfan 81
    sabina82 skrev 2008-01-22 10:57:31 följande:
    smurfan: vart är du ?? är du och snusar bebis ???!
    Näää, men jag önskar! Pratade med BBS efter värkarna i söndags och de sa att det var jättevanligt med förvärkar när man är omföderska. Det positiva är att de ofta gör lite nytta så att latensfasen blir kortare när det väl sätter igånge. Igår kom inga värkar, då blev jag nästan lite besviken! Men ikväll är det ju full måne så vi kan hålla tummarna! Fast jag tror fortfarande det kommer dröja ungefär en vecka till, så vi får väl se.
  • Twixie

Smurfan - Håller tummarna här med spännande med en ny bebis igen snart i tråden . När är BF?

• Twixie

Någon som känner för att göra något i helgen? Fika eller nåt? Anders är bortrest och för att M och jag ska överleva helgen behövs det hända något . Just nu är det vääääldigt mycket "näe" här hemma, följt av gråt och stora tårar. Imorse skulle det inte tas av nattblöja, inte sättas på ny, inte ha kva gammal, inte byta om, inte ha kvar pyamas, inte vara nakenfis, inte drickas välling, inte ätas smörgås, inte ätas gröt, inte... *suck*. Mammas tålamod på morgonen för såna utbrott är också rätt så begränsat när man sovit halvtaskigt på natten  .

• Anke
    Twixie skrev 2008-01-22 11:21:35 följande:
    Marfa - Skön resa! Vad skönt med sol, värme och ledighet tillsammans! Åh, nu har vi bokat kyrka och loka för bröllop Ett år senare än "planerat" (eller ja, massa år "försent" om jag fått bestämma ). Känns lite nervöst att det faktiskt nu kommer bli av. Har varit i kontakt med flera ställen i Nacka men de har antingen redan varit fullbokade hela hösten (!) eller svindyra så det spräckt vår budget med alldelles förmånga 10 000-lappar. Nu kommer vi t.o.m ha råd med Live-band
    åh vad roligt var blev det nånstans? var kommer ni ha festen?

vilket datum blir det? =)
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • sabina82

marfa: hoppas ni får en underbar resa !!!

twixie: åh spännande, vad roligt att du ska få stå brud ! vart ska ni ha festen ?

smurfan: får hoppas förvärkarna gör susen och skyndar på det hela !

Här hemma är lilleman jätte sjuk. Började kräkas i söndags kväll och har emellanåt hög feber, 39.5. NU är den nere runt 38,5 tror jag.
    Han sover hela tiden i stort sett, orkar inte vara vaken mer än en timme, sen somnar han och kan sova 2 timmar i sträck. Får i honom vätske ersättning och äppelbitar så gott det går.
    Hur länge är det ok att kräkas och ha feber tills man ska kontakta sjukhus??

• Twixie

Sabina - Ring sjukvårdsupplysningen (stå på dig då också). Efter att M kräkts i sex dagar åkte vi in (bara för att kolla upp honom). Men ge honom 5 ml var 5:e minut (all vaken tid och försök ge honom även när han sover). Hoppas han kryar på sig snart!

• Smurfan 81
    Twixie skrev 2008-01-22 12:11:50 följande:
    Smurfan - Håller tummarna här med spännande med en ny bebis igen snart i tråden . När är BF?
    7 februari... så det är egentligen ett tag kvar... Men jag tycker att om en del av slemproppen nu gick i onsdags (snart en vecka sen) och med de där hemska förvärkarna i helgen så BORDE det starta tidigare än så!
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006