• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • sabina82

milimina: stort grattis till jobbet !

ni som är duktiga på att göra tårta, jag ska göra egen tårta, typ en prinsess tårta.
    nåt förslag på god fyllning?
    och vart kan man köpa fina tårtdekorationer och marsipanlock i butik i sthlm ??

• Smurfan 81
    sabina82 skrev 2008-01-23 18:00:49 följande:
    milimina: stort grattis till jobbet ! ni som är duktiga på att göra tårta, jag ska göra egen tårta, typ en prinsess tårta. nåt förslag på god fyllning?och vart kan man köpa fina tårtdekorationer och marsipanlock i butik i sthlm ??
    Marsipanlock brukar finnas i vanliga mataffärer.
    Ang fyllning så beror det ju på vad man gillar! Det finns en medlem här på FL som heter JFL, om su söker upp henne och går in i hennes blogg så finns det recept på massa goda fyllningar!
  • Pesco

Grattis Milimina!

J, kanske ska kolla Miele? Kollade konsumentverket men minns inte tat jag såg Miele där. Nästan alla maskiner tar 2 h för ett standardprogram 60 grader. Låter mycket! Ska satsa på en som lämnar tvätten torr. Visste ni att det tar 3 ggr så mycket energi att torka tvätten (i maskin) som det tar att tvätta?

Anke, jag tror man kan involvera ungen. Robin "hjälper" gärna till med olika saker. Spiller han torkar han upp själv om man ger honom en trasa. Inte så bra, men iaf. När man ser folk med 2 brukar den äldre leka och spexa kring den yngre.

• Pesco

Upptäckte idag att vi har en hel trådback, 4 våningar, med foton vi inte klistrat in. Bla bröllopet. Till det kommer ca 2000 foton på Robin, men där har vi (som tur är?) inte framkallat ett enda än...

• Pesco

Förresten, är det fler som har maghäng? Jag har aldrig haft hull men nu har jag en valk som efter middagen hänger ut. Måste träna upp muskulaturen. Eller transplantera den till bh-våningen istället.

Finns det snälla byxmodeller?

• Anke

det är bara att inse att det inte ser ut som det gjorde innan och att låga jeans är uteslutet. jag har börjat köpa normal-midja på jeans och det är stor skillnad.

jag kan gärna donera lite överflöd. 
    Pesco skrev 2008-01-23 20:32:47 följande:
    Förresten, är det fler som har maghäng? Jag har aldrig haft hull men nu har jag en valk som efter middagen hänger ut. Måste träna upp muskulaturen. Eller transplantera den till bh-våningen istället.Finns det snälla byxmodeller?
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Anke

menar du en kombinerad maskin? skulle inte rekommendera det, har hört många som tycker det är krångligt om den biten slutar funka.

jag hjälpt en kompis som letat tvättmaskin, på electrolux. dom har ett system som heter time-manager, då ställer du in själv hur snabbt programmet ska gå.
    Pesco skrev 2008-01-23 20:26:50 följande:
    Grattis Milimina!J, kanske ska kolla Miele? Kollade konsumentverket men minns inte tat jag såg Miele där. Nästan alla maskiner tar 2 h för ett standardprogram 60 grader. Låter mycket! Ska satsa på en som lämnar tvätten torr. Visste ni att det tar 3 ggr så mycket energi att torka tvätten (i maskin) som det tar att tvätta?Anke, jag tror man kan involvera ungen. Robin "hjälper" gärna till med olika saker. Spiller han torkar han upp själv om man ger honom en trasa. Inte så bra, men iaf. När man ser folk med 2 brukar den äldre leka och spexa kring den yngre.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • mollan nu

Jag har oxå maghäng. Mina magmuskler har flytt, sist jag hörde av dem var de på väg mot vaderna. Nu hinner man ju inte träna känns det som.
    Men när Alma fattat det här med dagis ska jag ägna luncherna åt att träna. Har köpt simkort till och med.

Fick hämta Alma klockan halv tolv i dag oxå, hon somnade redan 10:15... Sen sov hon igen vid 14. Hoppas det blir bättre i morgon för idag somnade hon redan 19:45, då borde hon vara utvilad i morgon bitti.

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu

I går bytte vi färg på vagnen, så nu har vi en orange fleece på buggan
    Himla skoj att pimpa vagnen

♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006