• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Smurfan 81

Kevin började hosta idag... Och jag som ska till Barnmorskan imorgon och så hade vi tänkt att pappa skulle hämta! Hoppas han inte får feber bara. Lite hosta kan man ju inte stanna hemma för, alla på dagis hostar ju. Eller?

• Anke

äh hosta är ingen fara. men det där tycker jag är svårt. Nora har varit lite snorig, det har runnit snor helt enkelt, men i övrigt pigg som en lärka. är hon sjuk då? smittar hon då?

Smurfan 81 skrev 2008-01-23 21:14:11 följande:
    Kevin började hosta idag... Och jag som ska till Barnmorskan imorgon och så hade vi tänkt att pappa skulle hämta! Hoppas han inte får feber bara. Lite hosta kan man ju inte stanna hemma för, alla på dagis hostar ju. Eller?
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Anke

läskigt det där, att dom bara kan fly. har åtminstone haft muskler UNDER förut, men nu är det helt väck.

mollan nu skrev 2008-01-23 21:06:57 följande:
    Jag har oxå maghäng. Mina magmuskler har flytt, sist jag hörde av dem var de på väg mot vaderna. Nu hinner man ju inte träna känns det som.Men när Alma fattat det här med dagis ska jag ägna luncherna åt att träna. Har köpt simkort till och med.Fick hämta Alma klockan halv tolv i dag oxå, hon somnade redan 10:15... Sen sov hon igen vid 14. Hoppas det blir bättre i morgon för idag somnade hon redan 19:45, då borde hon vara utvilad i morgon bitti.
  • Smuggel

Milimina - Grattis till jobbet!! Det låter lite som när jag fick mitt jobb som förvisso är med Poolia men dom ringde mig på måndagen , var på intervju på tisdagen och började jobba måndagen efter.

Smurfan - Så länge han är pigg och inte har feber är det nog ingen fara att gå till dagis. Jag tycker att alla ungar har mer eller mindre hostat och snorat sedan Milton började dagis i september.

Mollan - Pimp my vagn är ju alltid lite roligt:)

Pesco - Vi har en Husqvarna kombimaskin och jag tycker den fungerar super, självklart tar det ju längre tid för tvätten att torka än i en vanlig torktumlare och man kan inte ha lika mycket i den men tvättfunktionen funkar som på vilken annan maskin som helst. Sedan kan jag tillägga att vår elräkning bara ökade marginellt efter vi köpte maskinen trots att den fick gå längre när vi torkade i den. Den har snabbprogram som tar 1h (40 & 60 gr). Nu sedan vi flyttat till hus och vi tog med oss maskinen har vi lyxen att ha två tvättmaskiner och den som redan stod här är en vanlig från E-lux och den har också snabbprogram som tar 1h för både 40, och 60 grader.

Twixie - På facebook kan man kika på andras profiler så länge dom inte begränsat åtkomsten till enbart "friends" men även om dom gjort det kan man kika på deras "friends"

• Smuggel

Anke - Svårt att säga om hon smittar eller inte men jag tror att om man skulle hålla barnen hemma när dom är lite snoriga skulle dom få vara mer hemma än på dagis. Miltons näsa har nog runnit nästan oavbrutet sedan han började på dagis med undantag för tiden vi var i Uruguay (värmen), men han har ju inte varit i närheten av att vara sjuk för det.

• Anke

nä. man måste väl gå på allmäntillstånd antar jag.

men magsjuka är en helt annan sak! usch, då ska man vara hemma upp till 72 timmar efter sista kräkningen.
    Smuggel skrev 2008-01-23 21:40:03 följande:
    Anke - Svårt att säga om hon smittar eller inte men jag tror att om man skulle hålla barnen hemma när dom är lite snoriga skulle dom få vara mer hemma än på dagis. Miltons näsa har nog runnit nästan oavbrutet sedan han började på dagis med undantag för tiden vi var i Uruguay (värmen), men han har ju inte varit i närheten av att vara sjuk för det.
  • Anke

en annan nackdel med kombinationsmaskin är ju att det tar ju längre tid. man kan ju tvätta och hänga ute, alt torktumla bredvid och kunna köra en maskin till.

• milimina

tack för alla gratulationer

ang tvättmaskin så tar de flesta nya maskiner lång tid på sej för att de är vattensnåla. detä rmiljövänligt alltså men det finns ju också oftast inställningar om man vill köra en snabbare tvätt för mindre smutsade kläder osv, så är vår. det är btw en miele som följde med huset och den är suverän!! de har tydligen bra rykte jag skulle inte köpa en kombimaskin eftersom det är skönt att kunna tvätta en omgång till medan den första torkar, kolla hellre så att du kan centrifugera fort för det gör tvätten mycket mer lättorkad. vi har 1300 varv/min som högsta och då hängtorkar tvätten över natten trots att vi inte har särskilt varmt då (vi eldar ju bara dagtid).

men, om jag skulle köpa ny maskin, så skulle det vara önskvärt att se hur lång tid det är kvar hahaha

• Smuggel

Anke - Ja magsjuka är något helt annat det smittar ju som skam, då får man vara extra noga med att vara hemma och vara noga med handhygien och att stänga locket på toan när man spolar (vilket man bör göra annars också).

Ja det är en nackdel med kombimaskin men den är super om man vill spara plats eller inte har plats för två maskiner, det var ju därför vi köpte den när vi bodde i lägenheten.

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006