Styvföräldrar tänk er för.
Fiela, ja det är just vad det handla om, att välja! Ingen kan leva sitt liv bittert och tro de kan bli lyckliga.
Fiela, ja det är just vad det handla om, att välja! Ingen kan leva sitt liv bittert och tro de kan bli lyckliga.
Anonym arg
Så hemskt ,,,undra om hon fins här på fl och skriver i alla hemska bonustrådar!?
Hur har det gått? Om mina barn skulle råka ut för något sådant så skulle mitt hjärta oxå spricka
Sen skulle jag nita den jävlen
Iallafal känns det så.
THELIM, vad fint skrivet jag blir glad när jag ser sånna här svar
Jag vill bara påpeka utöver denna tråd att jag inte på något sätt menar att vi bonusföräldrar inte ska få gnälla och tycka att ungarna är jobbiga ibland. För de är de ju, detta skriver jag eftersom det ligger en annan tråd uppe som jag tycker är väldigt klok om just detta ämne.
Men om jag är sur och gnällig här hemma en dag för att barnen är bråkiga och sura så är det klart att vi kan bråka. Men jag vet att de vet hur mycket alla betyder för mig och det är sånt som är viktigt att veta"ens betydelse"
Sedan är det oxå så att den äldsta bonusen som bor med deras mamma är bara här varannan helg, honom bråkar jag faktiskt inte med eftersom den korta tiden han är med oss så hinner jag inte bli så sur
....ok då när jag var gravid runt vecka 15-25 hade jag ett jävla humör ![]()
Men det gick över och i mina få glada stunder var jag noga med att berätta att man kan bli gnällig när man väntar barn.
Jag ska läsa din blogg tezz och jag hoppas den inte är så otrevlig som jag anar
kram!
Men jag vill skriva till er som läser det jag skriver.
Jag förstår att det finns flertal olika situationer som kan plåga oss bonusmammor från vetet och som kan splittra familjer. Men om ni läser min ts så hoppas jag att ni förstår att jag inte syftar på situationer som ex vis tezz får stå ut med.
Jag syftar på kvinnor/män som medvetet föraktar ett bar bara för att det har en annan förälder. Jag syftar på den som hatar exet och låter det gå ut över barnet. Jag syftar på den som beter sig som en trotsig 5 åring när den ska föreställa vuxen.
Gud jul
Fattar du vad min ts går ut på tröllkärring, eller är du bara ute efter att verka aggressiv?
Tröllkärring jag är fullt medveten om att det är helt ok att bli arg ledsen och besviken på sitt bonusbarn, precis som på sitt biobarn. Det som inte är ok är att känna avsky inför barnet även om det är väl dolt.
Det är vad denna ts handlar om. Alla barn som är tvungna att stå ut med en extra vuxen som egentligen aldrig kommer att vara bra för barnet.
Du och din syn på ditt bonusbarn har ingenting med denna ts att göra! Jag förstår inte varför så många bonusmammor reagerar som du? Du borde ju dunka dig själv i ryggen och känna "fan vad skönt så där håller inte jag på" Eller?
Jag vet barn som är mer eller mindre bortränade av sina familjer, eftersom de bara är där 2 ggr i månaden.
Jag blir faktiskt jätteledsen då jag ser bonusföräldrar som diskuterar här på fl om deras styvbarns kläder. Det kan vara allt från att XXX har så fula kläder hos sin mamma allt är för litet och trasigt, till den jättebriljanta idén om att ungen får ha fula å trasiga kläder på mamma-veckan och snygga kläder på deras vecka.
Jag menar allt handlar inte om pengar någonstans måste vi som vuxna stanna upp och tänka efter vad som ÄR rätt. Och jag anser inte att vi ska låta pengar styra så att barn måste gå i trasiga kläder .
Smurfgirls 72 . JUag har sett din tråd om bonusbarn den är fint skriven
bortränade =borträknade!
Jag menar att många vuxna i detta forum anser att barn ska ha fula kläder hos mamman om hon bara har fula kläder eftersom de inte vill bidra med kläder i det hemmet. Men jag tycker det är fel eftersom det handlar om djupare saker än pengar och om mitt och ditt, det handlar om den individuella utvecklingen hos barnet.
Jag skulle inte vilja ha på mig fula kläder 2 veckor i månaden bara för att mina andra kläder skulle vara ägda av principer. Barnet måste gå före sånt tjafs tycker jag!
Smurfgirls 72 Det är roligt att se att vi är inne på samma spår!
Smurfgirlz det är deras dåliga samvete som talat, de trodde väl aldrig att de kunde bli så ursla som vuxna ![]()
Bluelight Hej på dig !
Inte för att vara elak men jag minns att du gjort en sån där ts som flera hundra reagerade väldigt negativt på. Visst en människa har flera sidor men ibland får du minnas att du är den vuxne, och barnet ett barn.
Av respekt för pojkarnas mamma väl jag inte lämna ut alla händelse ur vårt liv. Men du ska inte tro att det varit en lätt resa på vägen alla gånger men nu med facit i hand skulle jag göra om denna resa för det har klart varit värt det.
Jag är helt övertygad om att du inte är en elak person
Du verkar rar. Klart jag reagerade på din ts den var väldigt barnslig och hela du utstrålade ilska och barnslighet, men jag kan förstå att det inte är lätt att få 500 negativa inlägg och när jag läser nu så känner jag ingen barnslighet
Jag försöker inte vara ett pretto och jag vill inte att folk ska tro att vi dansar fredagsdansen här hemma och att vi är familjen lycka, för shit så är det verkligen inte! Det har funnit så många problem i alla möjliga format.
Jag vill att folk ska tänka till när de ser mina inlägg kanske bli förbannade och fnysa men sen inse att jag kanske har rätt i att man inte ska straffa en treåring pågrund av sin svartsjuka.
Du är ung och din bonus är 13 år, jag fattar att det är skittufft!! Jag tycker ni löst eran situation jättebra och huvudsaken är att barnet och du trivs med varandra.
Hmaggan du är klok du! Vad du kommer att tjäna på det i längden
Att mamman är så jobbig , varför är hon svartsjuk på er?