Inlägg från: mammatillvictor |Visa alla inlägg
  • mammatillvictor

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Kan inte annat än tycka synd om dig rungirl....

• mammatillvictor

rungirl: förföljer?! Du har nog humor ändå?

• mammatillvictor

Rungirl, du får självklart ha dina åsikter även om de inte överenstämmer med mina åsikter Precis som att jag inte håller med dig

• mammatillvictor
    Lizel skrev 2007-11-14 19:25:32 följande:
    Oj, trodde inte den frågan skulle ställa till med så stor uppståndelse, det var ju inte riktigt meningen...Tingen: Ja hon är ett litet yrväder som är igång mest hela tiden. Även när hon är märkbart trött så är det jättesvårt att få henne att sova. Men med tanke på din yngsta dotter så kanske det finns hopp ;)Har heller eg aldrig saknat blodsband o detta var en stark känsla som kom över mig precis dagarna efter förlossningen. Men ibland när jag tittar på henne så känner jag som dig, rungirl, att hon o jag "hör ihop". Emellertid kan jag inte hålla med om att "kärlek o blod hör ihop", det behöver ju inte alls vara så. Har stött på syskon som fullkomligen hatar varandra o som brutit kontakten, även föräldrar o barn som under olyckliga omständigheter inte har kontakt längre. Och sen de familjer som inte har biologisk anknytning på något sätt och ingen älskar den andra mindre för det. Det här visste jag inte om...Har aldrig hört något liknande, men du verkar helt klart insatt i ämnet. Du har uppenbart dåliga erfarenheter gällande det här vilket du baserar dina åsikter på så klart. Kan emellertid inte låta bli att tycka det är synd att du verkar ha tråkiga upplevelser som har med adoption att göra. Likväl verkar du vara så otroligt lycklig ändå vilket glädjer mig :)
    fint skrivet
  • mammatillvictor
    Lizel skrev 2007-11-16 14:23:16 följande:
    Kan inte låta bli att säga ett par ord ang rungirls inlägg (med tanke på att det var min fråga som startade hela debatten på denna tråden)Rungirl: Till att börja med ber jag om ursäkt för att jag antog att dina åsikter baserades på själupplevda händelser, vilket det uppenbarligen inte gör. Kanske även ska poängtera att detta inte på något sett är kritik mot vad du skriver, bara en personlig tanke från min sida. Det är ju jättebra att du uppmärksammar problematiken som tydligen finns bland vissa adopterade, därmed vill inte det säga att det omfattar alla adopterade. Om jag talar för mig själv så har jag haft ett enormt lyckligt liv o inget har fattas mig, varken emotionellt eller materiellt. Under rådande omständigheter som gjorde att mina biologiska föräldrar inte kunde ta hand om mig så hamnade jag hos mina nuvarande föräldrar, hett efterlängatad o älskad. Jag hade inte kunnat få det bättre. Vet inte hur det är i dagsläget gällande adoption, men, 1976 var det i alla fall som så att det krävdes stora utredningar o godkännanden innan man beviljades att adoptera. Vilka föräldrar som får biologiska barn går igenom en sådan genomgående undersökning innan de godkänns som föräldrar?Adoption är ett gammalt "fenomen" o i Sverige har inhemsk adoption funnits ett bra tag. Emellertid började internationell adoption runt 60-talet så det är ju inte så länge om man tänker efter... Nya studier görs hela tiden o nya rön dyker upp. Tobias Hübinette, som du nämner, är en av dem som brinner för att uppmärksamma adopterades situation. Dock tycker jag att han drar det mot sin spets. Men återigen som jag sagt tidigare, visst är det bra att ämnet beaktas.Det här blev på tok för långt o jag ska inte skriva sådana här inlägg mer :P Ville bara understryka att alla är vi olika, alla uppfattar samt uppfattas inte på samma sätt...Ha en trevlig helg, allihopa!
    Jättebra skrivet! Precis, det är fel att säga att alla adopterade mår si eller så, man kan varken säga att alla mår dåligt eller att alla mår bra. Men det tror jag de flesta förstår. Det stämmer att det var stora och noga utredningar även på 70-80-talet, det är det även nu.
  • mammatillvictor

Min man är asiat och har ALDRIG blivit utsatt för mobbing eller diskriminering pga sitt utseende eller för att han är från Asien.

• mammatillvictor
    Destined star skrev 2007-12-06 16:45:28 följande:
    eliminera person angrepp menar du.... intressant att du skriver det för då tycker jag att du ska titta på det du själv skrev till mig!!!!!!!!!!!!!!!!!Sen har jag inte sagt ALDRIG när det gäller rasism.....den frågan som du kritiserar mig för är en fråga som följt med denna tråd från första början innan jag startade fortsättningen så det är kopia från tidigare trådar som inte jag startat...dvs jag har aldrig skrivit dessa punkter... Ta reda på lite innan du hoppar på folk om sånt du inte verkar ha koll påTråkigt att du ska ha en otroligt aggresiv ton, verkar inte som andra får ha egna åsikter utan det är det du skriver som gäller... och har någon en annan åsikt än dig..huggtrams ,ja verkligen!!!!
    ja, verkligen trams!
  • mammatillvictor
    CuteD skrev 2007-12-07 16:56:34 följande:
    hoppar in och ställer en liten fråga mitt i debatten, vilken är fortsättningstråden på "Tråd för oss 'adoptivbarn' som har fått barn - del V"hittar så många olika? hoppas alla mår bra och trevig fredag på er!
    Bra fråga Trevlig fredag på dig med! kram
  • mammatillvictor

Hej hej! Kikar in och välkomnar nya hit!

Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn