• Destined star

Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn

Eftersom den andra tråden nu e stäng så tänkte jag att vi fortsätter på en ny. dessa fråger följer med sen tidigare.

Välkomna både gamla som nya!!!

1) Vilket land är du född i?
    2) Vilket land är din partner från?
    3) Vad sa era föräldrar när ni berättade att ni väntade barn?
    4) Hur blir du bemött av omgivningen (typ sjukhus, myndigheter m m) när du och din
    partner är ute tillsammans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-28 12:34
    Naturligtvis pratar vi om allt mellan himmel o jord oxå

• Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn
  • mammatillvictor
    CuteD skrev 2007-12-07 16:56:34 följande:
    hoppar in och ställer en liten fråga mitt i debatten, vilken är fortsättningstråden på "Tråd för oss 'adoptivbarn' som har fått barn - del V"hittar så många olika? hoppas alla mår bra och trevig fredag på er!
    Bra fråga Trevlig fredag på dig med! kram
  • Destined star

japps det är många trådar.... men grund frågeställningen har varit den samma sen länge... känner igen ditt nick sen tidigare cuteD så trevligt återseende o välkommen

• emcjoh

Har aldrig känt mig hemma härt, MITT löand är JUGOSLAVIEN/SERBIEN
    konstig figur kske men jag hör inte hemma i Sverige.
    Varken t, temperament el. ngt annat.
    Jag kan förmodl. förklara detta verbalt, bättre än i text, men hoppas ändå på viss förståelse!

• Destined star

emcjoh: alla har vi olika upplevelser o det tycker jag ska respekteras... nyfiken fråga när blev du adopterad från jugoslavien/serbien?

• fru Wanqvist

Destined star skrev 2007-12-07 21:59:18 följande:

japps det är många trådar.... men grund frågeställningen har varit den samma sen länge... känner igen ditt nick sen tidigare cuteD så trevligt återseende o välkommen
    tacktack!
    det verkar vara ungefär domsamma här i tråden från förr, så här hänger jag kvar
  • Destined star

tycker jag låter som en otrolig rolig ide var inne o läste om vad gp hade skrivit...inoka hade läst o citerat.... intressanta rön som kommer fram o kan inte göra annat än att småle lite.... visst finns det adopterade som inte alls kanske mår bra men vissa debatter om oss adopterade e helt otroliga... nu ska vi strax iväg o äta mat hos barnens farmor... o sen titta på ett hus!!!!

har era barn frågat o undrat över hud färg o ursprung??? Min äldsta son hade många frågor för ett par år sen om varför han var så brun osv...han är den av mina barn som fått det mesta från mig... sen så har pappa en ny kvinna som inte är mörk som jag o de fick en son som är blond...tror jag förklara bra för honom

• Myrna

Hej nu har jag också hittat er igen!

Intressant diskussion!

Som asiat kan jag väl skriva under på att jag mött en del både positiva och negativa fördomar som utgår ifrån det faktum att jag ser asiatisk ut.

Men hade jag varit blond och blåögd hade jag kanske fått utstå fördomar om att vara korkad bimbo istället?

Det jag vill säga är att det inte finns någon garanti mot att utsättas för andra människors fördomar, oavsett om man är adopterad eller inte.

• Myrna
    rungirl skrev 2007-11-24 19:46:19 följande:
    I forum som dessa är det nästintill omöjligt att få fram vettiga dialoger där konstruktiva argument når framgång över huvudtaget. Här är det känslor som styr. Folk har tidigare i historien blivit avrättade för att de vågat höja rösten o talat om saker som anses politiskt inkorrekt,
    Jag är också för vettiga dialoger med konstruktiva argument men att helt frikoppla sina känslor när ämnen som adoption diskuteras är nog svårt om man själv är adopterad eller adoptant.

Har sett en del av dina andra trådar och tycker nog att även många av dina argument ter sig känslostyrda.
  • Destined star

heeej myrna... va roligt att du oxå hittat hit....vilken skön morgon behövde inte kliva upp förren sju.... mina pinglor tycker annars att fem är en fin tid på morgonen...

i morgon har jag planeringsdag..... ska tyvärr ta upp jobbiga saker på detta så jag e nog rätt slut på em i morgon..kommer nog in o gråter ut en skvätt mer er ha en bra da tjejer

Svar på tråden Ny tråd för oss som är adopterade och fått barn