• primul­a
    Äldre 14 Nov 13:23
    2665 visningar
    12 svar
    12
    2665

    Textil stämpel & Stryka-på-lappar

    HEJ
    Min dotter ska börja dagis, o undrar över om någon har erfarenhet av klädstämplar? Hur många tvättningar håller de? o vart köpte ni er stämpel? Samt om någon har köpt bra stryka på lappar, som ej rammlar bort i tvätt?
    Tacksam för svar/ Caroline

  • Svar på tråden Textil stämpel & Stryka-på-lappar
  • Äldre 14 Nov 13:26
    #1

    Jag kan tipsa om Taggits på namnband.se. Det är ett sätt att sätta fast tygband utan att sy.
    Har inte provat dom andra sakerna då frågar om men en märkpenna att skriva med har jag på strumpor och det håller bra.


    Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • MammaF­ia
    Äldre 14 Nov 13:30
    #2

    Jag har köpt stryka-på-lappar från www.namnlappar.se

    De är jätte bra! Har stykjärnet stående framme å märker alla kläder på morgonen, om jag missat något. Sitter bra å är lätta att få dit. Funkar toppen till även strumpor.
    De har även klisterlappar som fäster på alla glatta ytor å tål vatten å disk i maskinen. Såna har jag satt på utsidan av barnens stövlar, matlådor, vattenflaskor å uteleksaker


    Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • primul­a
    Äldre 14 Nov 21:35
    #3

    Tack för svaren, ska titta på det. Undrar fortfarande om någon prövat stämplen?
    o i så fall vad ni tyckte om den

  • primul­a
    Äldre 16 Nov 18:01
    #4

    *puffar*

  • Svart Spets
    Äldre 17 Nov 16:22
    #5

    Stryka-på-lapparna är grymt bra! Enkla att bara stryka på, lappen "smälter" fast i plagget och lossnar inte i tvätten.
    Enklare kan det inte bli! Jag kommer att bara använda dem,är supernöjd.

  • Maggie­puh
    Äldre 17 Nov 21:45
    #6

    Spritpenna eller markeringspenna. Köpte pennan i bokia och har hållt hur många tvättar som hällst. Syns fortfarande väldigt tydligt.

  • Mamma Teresa
    Äldre 17 Nov 21:46
    #7

    på tradera finns en del fina stryka på bilder

  • s k r i n d a
    Äldre 17 Nov 22:00
    #8

    Passar på att varna för stryka-på-lappar från Märkmäster, lossnar vid första tvätten (iaf en av tre)

  • Äldre 17 Nov 22:02
    #9

    Hej, jag har provat stämpeln. Jag tycker inte det var något att ha. Inte värt pengarna. Köp något annat. Lycka till

  • primul­a
    Äldre 18 Nov 20:40
    #10

    Tack för alla tips!

  • Fam
    Äldre 18 Nov 20:44
    #11

    Köpte ambitiöst namnlappar att stryka på. Men måste tyvärr säga att visserligen är det mindre präktig men mkt effektivare att skriva med speciell tushpenna.

  • Miss Lau
    Äldre 18 Nov 20:51
    #12

    Vi har haft stämpeln och jag tyckte den var bra. Blev ett bra tryck och det höll superbra! Men med tanke på att den tog slut rätt snabbt blev det ganska dyra märkningar....

    Jag tipsar om att skriva med en vanlig kulspetspenna, fungerar toppenbra!

Svar på tråden Textil stämpel & Stryka-på-lappar