• Jessa med 3
    Äldre 16 Nov 22:17
    5394 visningar
    29 svar
    29
    5394

    Fyll-i-bok för adoptivbarn?

    Jag har en vän som väntar på barnbesked. Jag skulle vilja ge henne en babybok jag sett, där adoptivföräldrarna kan fylla i på samma sätt som i en "vanlig" babybok. Kan för mitt liv inte hitta den hur jag än söker på nätet... (Minns inte titeln.)

    Jag söker också en barnbok som heter Hjärtat mitt - någon som vet var man kan få tag i den? (Handlar om adoptivbarn.)

  • Svar på tråden Fyll-i-bok för adoptivbarn?
  • Äldre 17 Nov 15:15
    #11

    Jag har Baby bird Universe och det är rena rama skiten måste jag säga. En tunn tråkig obunden bok i den sorgliga men visserligen tuffa färgen svart. Lär bli riktigt solkig fort! Har även När du kom till oss och den tänker jag göra ordning till barnet men också ett större friare familjealbum om det första året.


    Angla - mamma bortom molnen
  • Jessa med 3
    Äldre 17 Nov 15:23
    #12

    Tack snälla Xena!! Toppen! Jag visste väl det, minsta fråga man har löser sig när man vänder sig till familjeliv!!

  • mammat­illvic­tor
    Äldre 17 Nov 15:45
    #13

    Angla, smaken är som baken, jag älskar den boken, tycker jag har kunnat scrappat jättemycket och fint i den!

  • Äldre 17 Nov 16:00
    #14
    Vietnammamma skrev 2007-11-17 15:45:18 följande:
    Angla, smaken är som baken, jag älskar den boken, tycker jag har kunnat scrappat jättemycket och fint i den!
    Ja precis och därför ville jag belysa att alla inte tycker den är bra ... scrappa i en sån? trodde man scrappade mer på tomma sidor med en massa tillbehör.
    Angla - mamma bortom molnen
  • Singel­adopt
    Äldre 17 Nov 17:54
    #15

    Jag har köpt "hjärtat mitt", och det är alltså inte Dan höjers sagobok, utan en bok som man fyller i, om hur man hämtat barnet mm. Jättefin tycker jag.

    (Fast jag gillar Dan Höjer bok också alltså, men det är inte samma. )

  • mammat­illvic­tor
    Äldre 17 Nov 18:07
    #16
    Angla skrev 2007-11-17 16:00:09 följande:
    Ja precis och därför ville jag belysa att alla inte tycker den är bra ... scrappa i en sån? trodde man scrappade mer på tomma sidor med en massa tillbehör.
    Man kan scrappa lite grann själv, jag scrappar självklart på tomma sidor också, har en hel egen bok som jag gjort själv också Men det handlar bara om att använda sin fantasi. Har de andra böckerna som nämnts här också
  • Mrs Bundy
    Äldre 19 Nov 09:31
    #17

    Är jag galen om jag köper två böcker typ flera år innan jag får barn?? Vill gärna ha två och det vore kul med varsin likadan bok till dom Men det är kanske lite tidigt som köerna ser ut nu. Men jag har svårt att hålla mig från att köpa saker redan nu. vill ex köpa Astrid Lindgrens sagor både i bokform och när hon läser dom själv. Barnuppslagsverk. Lera. Papper och kritor och en otrolig massa mer saker med det kanske är dumt att köpa saker redan nu.

  • Äldre 19 Nov 10:16
    #18

    Lera verkar dumt då det torkar men böcker är väl kanon att lägga på lager!


    Angla - mamma bortom molnen
  • Mrs Bundy
    Äldre 19 Nov 10:19
    #19

    Ja det har du rätt i leran kan jag köpa längre fram Men att köpa böcker kanske inte är så konstigt ändå då? Blir så sugen när jag ser allt fint.

  • Äldre 19 Nov 10:20
    #20

    Jag skulle dock vänta till bokrean Flört


    Angla - mamma bortom molnen
  • mammat­illvic­tor
    Äldre 19 Nov 10:30
    #21
    Angla skrev 2007-11-19 10:20:38 följande:
    Jag skulle dock vänta till bokrean
    Bra tips!
  • Mrs Bundy
    Äldre 19 Nov 10:36
    #22

    Haha det har ni rätt i när det ändå inte är någon brådska;) Tack!

  • Äldre 29 Nov 00:53
    #23

    Jag gillar (och gillade) inga av böckerna jag hittade när jag skulle fixa Prinsarnas album så jag köpte dem varsitt album från Ordning & Reda och har suttit och klippt och klistrat själv. Är grymt nöjd (om jag får säga det själv) med min kreativa ådra där..
    Sen att jag inte hunnit göra något på ett halv år hör inte hit...Flört


    CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire
  • Cerdri­ca
    Äldre 29 Nov 17:42
    #24
    Angla skrev 2007-11-17 16:00:09 följande:
    Ja precis och därför ville jag belysa att alla inte tycker den är bra ... scrappa i en sån? trodde man scrappade mer på tomma sidor med en massa tillbehör.
    Det finna inget rätt och fel i scrappande, det är ju kreativt skapande och där är inget alster likt ett annat. Jag har en fylla-i-bok; När du kom till oss men kommer scrappa ett album också. När jag får tid, hahaha
  • Äldre 29 Nov 22:13
    #25
    Cerdrica skrev 2007-11-29 17:42:03 följande:
    Det finna inget rätt och fel i scrappande, det är ju kreativt skapande och där är inget alster likt ett annat. Jag har en fylla-i-bok; När du kom till oss men kommer scrappa ett album också. När jag får tid, hahaha
    Klart jag fattar att det varken finns rätt eller fel ... men jag funderade på hur man får plats då sidorna redan har teckningar samt hur man får det snyggt med nya blad och dessa teckningar .. jaja
    Angla - mamma bortom molnen
  • ACK
    Äldre 30 Nov 09:48
    #26

    Hmmmmmmmm...hur kan det skilja så mkt på priser?? Tittade på Baby Universe boken...på Bokus 88:- och på Akademibokhandeln 259:-.

  • Äldre 30 Nov 10:27
    #27
    ACK skrev 2007-11-30 09:48:46 följande:
    Hmmmmmmmm...hur kan det skilja så mkt på priser?? Tittade på Baby Universe boken...på Bokus 88:- och på Akademibokhandeln 259:-.
    Oj, jag köpte den på bokus och tyckte den var billig där i förhållande på busigt.se som tog 180,- ! För visst är det väl samma bok, en mjuk bok och inte inbunden med hårda pärmar ?
  • ACK
    Äldre 30 Nov 10:51
    #28
    Marie IE B skrev 2007-11-30 10:27:05 följande:
    Oj, jag köpte den på bokus och tyckte den var billig där i förhållande på busigt.se som tog 180,- ! För visst är det väl samma bok, en mjuk bok och inte inbunden med hårda pärmar ?
    ja, det är samma bok...enl bilden på den i a f. Ska nog göra ett besök på Bokus hemsida och beställa den omedelbums....
  • Snögrä­s
    Äldre 12 Jan 16:46
    #29

    Hej Kanske lite sent men ändå..... Har köpt en helt ny fylla-i-bok som är fantastiskt mysig och gullig. Den heter "När du kom hem" och har gjorts av några tjejer. Ni kan hitta den på www.umgasproduktion.se det är bara synd att den bara går att beställa direkt från deras hemsida. Jag är jätte nöjd med boken..

Svar på tråden Fyll-i-bok för adoptivbarn?