• sesssan

Kom inte fram till 112!!!!!

Jag ringde 112 för några veckor sedan...angående min lilla dotter som då var 7 månader.
    I Luren  hör jag "var god återkom, just nu är det många som ringer"
     jag ringde 3 ggr, och samma sak alla gångerna.
    Till slut kom jag fram till sjukvårs upplysningen efter kö som begklagade detta.Dom sa att det kunde vara så!!
     Men gud ska det vara så??? Man måste ju kunna komma fram till 112...JÄMT!!!!!

Mamma till världens goaste unge!!
  • Svar på tråden Kom inte fram till 112!!!!!
  • Jesslan

hur gick det till slut då??Bra hoppas jag.

trodde inte på mirakel förrän jag fick mina
  • L jung

i mitten av 70talet jobbade jag på televerkets nummerbyrå (föregångare till telia)
    När vi jobbade på larmet så fick där inte förekomma kö alls... vi var tillräckligt många att alltid ta emot samtalen. 
    Samtalen till nummerbyrån fick inte stå i kö i längre än 4 minuter.  Vi bläddrade DÅ i hela landets telefonkataloger!!!!  (fanns inga datorer då!)

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Fånga Dagen ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • sesssan

Därför att maskindikemeldel är frätande och mkt farligt för det mesta. Min dotter spydde som en gris och ändrade färg i ansiktet.
    Dom sa på sjukvårdsupllysningen att det var 112 jag skulle ringa, men när jag sa att  inte kom fram så fick jag det svaret jag skrivit ovan

Jag vet mkt väl när man ska ringa 112 och inte då jag jobbar i vården och ofta ringer olika nödnummer!!!!!!!!

Rapunzella skrev 2007-11-16 23:11:10 följande:
    Varför ringde TS 112? Håller med de som skrivit ovan, otroligt många ringer 112 i onödan. Allt som inte kräver OMEDELBAR handläggning ska inte till 112. Anser också att det tillhör allmänbildningen och sunt förnuft.
  • tessan8micke

Jaha, här får man i princip skäll för att man tror att det är 112 man ska ringa när man råkar ut för något.
    Jag har helt enkelt aldrig ens hört talas om något annat nr. Men jag är väl inte allmänbildad och har inget sunt förnuft då

• AnnaGBG
    tessan8micke skrev 2007-11-16 23:17:54 följande:
    Jaha, här får man i princip skäll för att man tror att det är 112 man ska ringa när man råkar ut för något.Jag har helt enkelt aldrig ens hört talas om något annat nr. Men jag är väl inte allmänbildad och har inget sunt förnuft då
    Stackare! Men nu vet du att du kan ringa 114 14 i icke-akuta fall
  • sesssan
    tessan8micke skrev 2007-11-16 23:12:07 följande:
    Ja då är det verkligen bedrövligt att du inte kom fram.Ursäkta att jag "stal" din tråd lite förresten.
    tessan8micke skrev 2007-11-16 23:17:54 följande:
    Jaha, här får man i princip skäll för att man tror att det är 112 man ska ringa när man råkar ut för något.Jag har helt enkelt aldrig ens hört talas om något annat nr. Men jag är väl inte allmänbildad och har inget sunt förnuft då
    Ja det var hemskt.har aldrig varit så rädd

Nä precis, halva sveriges befolkning har väl varken sunt förnuft eller är allmänbildade då
  • Jesslan

lite meningslöst att gnälla på TS nnan man vet orsaken till att hon ringde.
    om något gällde mitt barn skulle jag oxå ringa 112

trodde inte på mirakel förrän jag fick mina
  • L jung
    Rapunzella skrev 2007-11-16 23:11:10 följande:
    Varför ringde TS 112? Håller med de som skrivit ovan, otroligt många ringer 112 i onödan. Allt som inte kräver OMEDELBAR handläggning ska inte till 112. Anser också att det tillhör allmänbildningen och sunt förnuft.
    tror inte det hör till 'allmänbildning' utan det är helt enkel dåligt och otydlig information till allmänheten....  (jag har ju som sagt jobbat på larm och förr var det endast ett nummer att ringa, såvida man inte själv valde att direkt ringa sjukhuset eller poliskontoren)
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Fånga Dagen ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • tessan8micke
    AnnaGBG skrev 2007-11-16 23:20:40 följande:
    Stackare! Men nu vet du att du kan ringa 114 14 i icke-akuta fall
    Ja men visst, alltid lär man sig något här på FL.
  • AnnaGBG
    sesssan skrev 2007-11-16 23:20:49 följande:
    Ja det var hemskt.har aldrig varit så räddNä precis, halva sveriges befolkning har väl varken sunt förnuft eller är allmänbildade då
    Ursäkta, men det låter ju jättekul, bara!

Här i Göteborg var det världens kampanj för några år sedan om 114 14, det stod precis överallt. Jag har ringt det numret några gånger men man väntar ihjäl sig.
Svar på tråden Kom inte fram till 112!!!!!