• skrutthumlan2

    ni som fått missfall i vecka 15-17

    Ni som fått missfall runt vecka 15-17 fick ni er placenta undersökt?
    verkar inte som de undersökte min och jag ville bara veta om de brukar göra det eller inte.......

  • Svar på tråden ni som fått missfall i vecka 15-17
  • små fötter

    Ja jag fick min undersökt. Det var så vi fick veta hur vi hade förlorat Gustav..


    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • skrutthumlan2

    små fötter, kommer inte in hos dig, men i vilken vecka var du i när ni förlorade gustav? bor ni i stockholm?

  • små fötter
    skrutthumlan2 skrev 2007-11-17 14:46:23 följande:
    små fötter, kommer inte in hos dig, men i vilken vecka var du i när ni förlorade gustav? bor ni i stockholm?
    Nej jag bor i Uppsala, Gustav dog i v18
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • skrutthumlan2

    ok, tack så mkt! och lycka till med tvillingarna

  • små fötter
    skrutthumlan2 skrev 2007-11-17 15:05:10 följande:
    ok, tack så mkt! och lycka till med tvillingarna
    Tack så jättemycket! Glad
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • Chania

    Jo de undersökte min moderkaka också där de konstaterade obetydliga förändringar, men de menade att det är helt normalt att ha. Det de tydligen inte tog var blodprov på Moa för att se om hon hade nåt kromosomfel. Fast det lär variera från sjukhus till sjukhus hur de gör. Fast nu har jag själv kontaktat ett ställe som forskar i genetik och väntar nu på beslut om de tycker det löns att iallafall ta blodprov på mig och gubben. Skulle ju ha önskat att de tagit det på Moa också men det gick inte. Jag antar också att det beror på kostander, och jag gissar att de inte heller vill bekosta blodprov på mig och gubben, för det ville detta institut att de skulle betala.

  • anathema

    hm jag fick missfall hemma så dom såg ju inte moderkakan.. men sen blev jag skrapad.. kanske de såg där vet inte

    eller är jag helt ute och cyklar nu med vad ni menar?

  • dig0201

    Jag fick missfall i v16 +6 och födde ut min son. Han var tydligen helt frisk och moderkakan var ok, problemet var att det var en blodpropp som hade bildats i navelsträngen. de vet inte vad det beror på. jag tog massor med prover men allt visar normalt.

  • Katta77

    vid mitt första ma i v18 så undersökte de moderkakan...men kunde inte finna något fel

  • skrutthumlan2

    tack alla för era svar! beklagar sorgen för er alla!

  • Trollen

    Jag födde fram våran lilla Ludvig i maj -07 när jag var i v.18 och det skulle göras en obduktion av moderkakan sa dom men jag har inte fått något svar på varför hjärtat slutade slå.


    Med Christian & Lille Ludvig i mitt hjärta
Svar på tråden ni som fått missfall i vecka 15-17