• Önskan

Minnesluckor m.m.

Ja, det är stressen, det är din kropp som säger ifrån och du måste sluta nu! Vad du gör är farligt i det långa loppet och du måste lära dig att hantera stressen och att sakta ner. Vad som är viktigt för dig nu är att få återhämta dig. KAn du sätta dig ner och prioritera? Vad är viktigast att du lägger krut på? Kan du be de i din närhet om hjälp? Får du tid att vila dagligen/på helgen/semester? Hur har du det med sömnen? Sömn är det viktigaste sättet för vår kropp och hjärna att återhämta sig.

Du behöver struktur och vara snäll mot dig själv, du har för många krav på dig själv. PRata med dina närmsta och försök ta bort allting som inte är helt nödvändigt just nu.

Jag hoppas att du kan få hjälp och stöd av någon oxå. Jag läser på SU och vet att mår man dåligt så kan man vända sig någonstans dit, så hör med din utbildning, det finns säkert någon instans dit du kan vända dig för att prata med någon.

Kram till dig!

• Önskan

Bra! Det funkar att säga nej oxå, vet du. Och att ställa krav på andra.
    Försök att begränsa dina umgängeskvällar till en eller två per vecka. Då vet du att då får du slappna av och umgås. De andra kvällarna behöver du inte tänka på att träffa någon.

Hur kan du hinna med det du vill? Kan du göra en prioriteringslista med vad som är viktigast? Kan du sedan försöka göra en plan om när du ska göra dessa saker så att de inte glider in i varandra? När du är ledig måste du få vara ledig. När du pluggar eller jobbar så gör du det. Det låter som om du försöker göra allt på en gång just nu: göra allt samtidigt, träffa alla samtidigt, göra allt du vill och måste samtidigt. Det går ju inte. Har själv lidit väldigt mycket av den sk "bråttomsjukan" vilket ofta leder till att man blir mer ineffektiv och hinner mycket mindre.

Jag tror du har hittat svaret själv. Försök att göra så istället och se vad som händer.

Svar på tråden Minnesluckor m.m.