• Mizza

Ni som äter Levaxin...

Opererade bort min sköldkörtel för en vecka sedan och äter nu en massa piller bland annat då Levaxin.
    Har förstått att alla äter olika doser och är då nyfiken hur mycket ni tar och hur ni har mått i början? Känner inte riktigt igen mig själv just nu och undrar om det kan bero på Levaxinet?
    Vore jätte glad om någon kunde svara.

Tack tack!

• Svar på tråden Ni som äter Levaxin...
  • Mizza

Ingen??? Snälla jag behöver någon att "bolla" med

• A med A och R

Jag äter just nu 50 mg Levaxin. Jag har inte opererat bort min sköldkörtel.
    Jag mår ganska bra nu.

Att städa medans barnen är små är som att skotta snö medans det snöar....
  • Lena1976

Mizza

Ja ska oxå snart opereras för gift struma.
    HUr gick de??
    Har man ont efteråt??
    Hur länge får man stanna kvar på sjukhuset??

Jag äter just nu Tiotil o Levaxin.

• Mizza

A med A: Tack för ditt svar! Kanske är olika doser om man har sköldkörteln kvar eller inte?
    Lena:
    Operationen gick bra, dom tog bort hela sköldkörteln. Var mycket tröttare än jag hade trott efter men det var ju en stor op som tog 4h så det kanske inte var så konstigt . Det tog nog nästan 1½ dygn innan jag kände mig klar i huvudet igen, kan bero på all morfin kanske... Dom är snabba att proppa en full med smärtstillande så man inte ska ha ont vilket ju iofs är skönt.
    Jag hade två dränage som togs bort efter 2 dagar. Sen har man dropp i också så man drar runr på massa slangar som känns lite jobbigt. Dom satte aggraffer (inga stygn) som dom tog bort samtidigt med dränen.
    Nu en vecka efter så mår jag halt ok! Äter smärtstillande var 6e timme men är annars på benen. Kan inte sova riktigt bra eftersom det är svårt att sova på mage (det gör ont!). Kan väl sammanfatta det hela med att det värsta var tröttheten efter op och att dra ut dränage slangarna... annars är det inte så farligt! Stannade på sjukhuset i 2 nätter och tre dagar. Har du fler frågor så är det bara att fråga på!

• Lena1976

Mizza

Tack för svaren....

Ja är lite orolig om de skulle hända nått med rösten. Ja är sångerska som mitt andra yrke o skulle bli förtvivlad om de hände nått med de....Min läkare har berättat att 1% kan få stämbandsförlamning. O de vill ja verkligen inte ha....

Blir man sjukskriven?? och hur länge blir man de???

Fick diagnosen i april o har väntat länge på operation...tyvärr går mina värden upp o ner så ja vet inte när de blir.

hade väldigt höga provresultat i april så ja blev inlagd då.

• Mizza

Jag blev sjukskriven i 4v. Visst var man lite hes första dygnet men nu märker jag ingen skillnad alls! Så jag tror inte att du ska vara orolig , risken är ortoligt liten sa min läkare men jag förstår om du är orolig. Jag är mest orolig för hur ärret kommer att bli... jag får väldigt fula ärr nämligen Har varit och inhaldlat 3st sjalar idag för att dölja det "enorma" förbandet jag har på halsen - Det ser ut som om jag har blivit halvt halshuggen! Lycka till och hoppas du får din op-tid snart!

• Lena1976

Mizza

Fick reda på idag att mina värden ligger bra nu så han ska skicka mina papper till kirurgen så det är bara o vänta...

Det går säkert bra...men man blir ju som sagt nervös...

ja har oxå shoppat lite sjalar.....

• Miss M

Har haft giftstruma och är lite undrande på vad som händer om det kommer tillbaka och hur det påverkar möjligheterna att få barn. Känner någon av er till det?? Har som sag tinga barn än men jag vill ju ha och det inom en inte allt för lång framtid..är extra undrnade då jag ska på kontroll och mår underligt till och från som när jag hade struman...och om det är tillbaka behandlingsmetoder ställt mot ev. chans till att bli gravid.

• Mizza

Miss M: Det är nog inga problem att bli med barn! Det enda jag har fått höra (fast jag har ju inte giftstruma) är att jag inte skulle bli gravid innan operationen. Skulle jag bli det nu så ska jag bara säga till och gå på extra kontroller på MVC så att värdena ligger bra.

Lena1976: Vi har tur att det är på modet nu med sjalar Finns ju riktigt snygga! Synd att jag inte gillar det så mycket, får väl vänja mig...

• Lena1976

Miss M:
    Vad ja vet så om man blir opererad för struma så får man de aldrig tillbaka.....
    Som sagt lustigt nog så längtar ja lite till min operation....ja vill må bättre....visst mår ja någelunda nu men de där går upp o ner hela tiden.

Mizza: Har idag shoppat 2 sjalar....kanonfina på lindex....

• Mizza

Lena1976: Shoppade oxå en sjal på Lindex häromdagen Och två andra på ett annat ställe så nu jäklar är jag schnygg och kan dölja mitt jätte bandage om halsen! Mår bättre och bättre för varje dag så jag börjar tro att jag kommer må mycket bättre än jag gjorde innan! Hoppas bara att jag inte kommer få några biverkningar av all medicin... Är rädd för att gå upp mkt i vikt av levaxinen. Är det vanligt??? Har hört att många går upp efter en struma operation.

• josefsmamma

jag har inte opererats men levaxin har jag ätit sedan jag var 12-13 år...
    jag äter 175 mg

one happy camper
  • Lena1976

Mizza:

ja har gått ner 17 kg sen i april då ja fick reda på att de var gift struma....int emig emot att få gå ner i vikt....synd bara att man måste bli sjuk för o få de...

Ja äter nu Tiotil o levaxin o har inte gått upp ett gram snarare pendlar ja lite upp o ner mellan 4 kg just nu

Svar på tråden Ni som äter Levaxin...