A med A: Tack för ditt svar! Kanske är olika doser om man har sköldkörteln kvar eller inte?
Lena:
Operationen gick bra, dom tog bort hela sköldkörteln. Var mycket tröttare än jag hade trott efter men det var ju en stor op som tog 4h så det kanske inte var så konstigt
. Det tog nog nästan 1½ dygn innan jag kände mig klar i huvudet igen, kan bero på all morfin kanske... Dom är snabba att proppa en full med smärtstillande så man inte ska ha ont vilket ju iofs är skönt.
Jag hade två dränage som togs bort efter 2 dagar. Sen har man dropp i också så man drar runr på massa slangar som känns lite jobbigt. Dom satte aggraffer (inga stygn) som dom tog bort samtidigt med dränen.
Nu en vecka efter så mår jag halt ok! Äter smärtstillande var 6e timme men är annars på benen. Kan inte sova riktigt bra eftersom det är svårt att sova på mage (det gör ont!). Kan väl sammanfatta det hela med att det värsta var tröttheten efter op och att dra ut dränage slangarna... annars är det inte så farligt! Stannade på sjukhuset i 2 nätter och tre dagar. Har du fler frågor så är det bara att fråga på!