• Amazina

Boende i Schweiz, fortsättning.

Tråden som mamba startade stängs imorgon och för att inte tappa bort varandra kommer här fortsättningen.

• Svar på tråden Boende i Schweiz, fortsättning.
  • Ain

Hejhej i nya traden!

Idag har vi sa fint väder här i Geneve, sa jag tror att jag maste ga ut lite i solskenet. Jobbar ju bara halvtid nu (eftersom jag har BF idag!), sa da har man ju tid. Skönt!

• kaj04

hittade oxå hit!

hur mår du Ain? inte mycket tid kvar alltså.

• Mamba

In i favoriterna
    Ja, vi har hyfsat väder fast det småregnade förrut när vi åkte hem från kyrkan. Isak tittar på Lotta på Bråkmakargatan nu, finns det något svenskare än riktigt svenskt Astrid Lindgren film?

Ha det gott alla!

Ain, Spännande, hur känns det?

vi har flyttat till Zürich------>emigrera.blogspot.com
  • Ain

Jaa, ännu är det ingen bebis här... Men det är väl normalt att ga över tiden med första bebisen. Men jag har tid för igangsättning pa mandag om den inte är här da. Man blir igangsatt lite tidigare här än i Sverige verkar det som.

Och idag regnar det...

var pa julfest med jobbet igar. Det var kul. Fast det enda folk kunde prata med mig om var naturligtvis bebisen...

• Räkmamman

HEJA SVERIGE!! Sá blir det lite EM för oss i sommar ändá. Synd för England som inte fár vara med och leka!!!

• Amazina
    Räkmamman skrev 2007-11-22 00:25:44 följande:
    HEJA SVERIGE!! Sá blir det lite EM för oss i sommar ändá. Synd för England som inte fár vara med och leka!!!
    Aha, så England kom inte med? Ok... Men det kan faktiskt vara skönt att slippa de engelska supportrarna i sin hemstad!
  • Bämpa

Hej!

tänkte höra om någon av er har gått till en tandläkare här i Schweiz?
    Jag har inte varit hos en sedan 2002, och det var i Brasilien, och i Sverige har jag inte varit på över 4 år. T.ex hur mycket det kostar osv.

Har någon gått hos en tandläkare i Sverige sedan ni "utvandrade"? Vad gäller om jag skulle flyga hem och gå till en tandläkare i Sverige, bryr dom sig om man bor i Sverige?

En annan fråga, vi har köpt hus & skulle vilja sätta upp en parabol (jo vi får för gemeinde), för att få in svenska kanaler, är det någon här som har lyckats?

Gruss
    Bempa

• kaj04
    Bämpa: jag har varit hos tandläkaren i zürich, en svensk! det finns tandläkarecentrum som har öppet nästan jämt o det är inte särskilt mycket dyrare än i sverige. ett tips: vid yrke, skriv i något yrke som inte tjänar så bra Flört. i sverige bryr dom sig väl inte om var du bor längre, du måste ju betala vid besöket. gick till folktandvården i flera år efter att jag flyttat. det är bara så himla svårt att få en tid.

ring en tv-service ang parabolen. svenska kanaler kommer mest över sirius o det är ju bra om någon kan ställa in den. sen behöver du en box o ett digitalkort från sverige. det bästa är om någon du känner beställer ett tvillingkort. jobbar själv på att få svensk tv.
Svar på tråden Boende i Schweiz, fortsättning.