Inlägg från: fozzie |Visa alla inlägg
  • fozzie

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det är strålande att alliansen styr sverige och att de sätter fart på alla simulanter som tillskansar sig bidrag på felaktiga grunder. Det enda man kan kritisera alliansen för är att de inte tar tag i flyktingpolitiken och stramar upp den på samma sätt som man har gjort inom så många andra områden.

• fozzie
    thesmokejumper skrev 2007-12-11 09:53:12 följande:
    Förstår inte varför många klankar ner på alliansen, tycker sverige har blivit sååå mkt bättre sen dom blev. Och jag är INTE rik kan jag säga! Det har blivit mycket mera jobb på sistone t.ex, visst vissa saker har blivit sämre, t.ex det här med a-kassan och fackförbunden. Men det är ju a och o med allt. Tycker dessutom inte att avgifterna höjdes så mycket som det skrevs i tidningarna.... Jag betalar 350 kr i mån (a-kassa) och det är ju inte så farligt...
    Jag röstade på aliansen men faktum är att på sin höjd 1/3-del av alla jobb beror på aliansens politik resten beror på den rådande högkonjukturen. Detta har aliansen själv medgett så att säga att alla nya jobb som tillkommit det senaste året beror på aliansens politik är fel.
  • fozzie
    Micke skrev 2007-12-12 17:59:07 följande:
    Det blir en fd socialdemokratisk finansminister som tar över istället.
    ha ha det kommer säkert sticka många vänsterväljare i ögonen
  • fozzie
    Mia83 skrev 2007-12-13 18:05:44 följande:
    Någon nämnde att man kanske tom skulle ändra på föräldrafösökringen. Där går min gräns.Föräldraförsäkringen tar vara på barnens rätt till sina föräldrar den första tiden, och det anser jag inte att man ska ändra på. Vi har idag ett tak på föräldraförsäkringen, och det tycker jag räcker.
    JAg tycker gott man kan minska antalet dagar från ca 400 som det är idag om jag minns rätt till ca 100 finns många länder där föräldrardagar knappt existerar och det fungerar där så varför skulle det inte funka här?
  • fozzie
    Mia83 skrev 2007-12-13 19:21:24 följande:
    Visst gör det det, men hur ser deras välfärdssystem ut i övrigt?Pensioner? Sjukvård? Om antalet barn som föds minskar drastiskt så drabbar det de kommande pensionärerna, som då staten får försörja.Så, ska man lägga pengarna på barnen här och nu, eller offra barnfamiljernas trygghet och få punga ut med pengarna längre fram?
    Fast sverige släpar ju hit massor av invandrare så de kan säkert se till att dra in skattepengar till staten även om antalet ungar minskar, förutsatt att de hittar ett jobb förståss och inte lever på bidrag
  • fozzie
    Micke skrev 2007-12-19 12:24:54 följande:
    Lilla Smilla skrev 2007-12-19 12:20:31 följande:Hur ska vi göra med Sahlin då? Som missbrukat kontokort, haft svart arbetskraft, hamnat hos kronofogden, kört bil med körförbud, och just ja, struntade i att betala tv-licens även hon. Hon borde väl knappast få vara partiledare, än mindre kunna bli statsminister. Eller?
    Du vet liksom alla andra att aliansens politiker inte har ett helt rent samvete heller, det verkar snarare som att de är större fifflare än de på vänsterblocket. Jag röstade på aliansen men jag sticker inte huvudet i sanden som vissa tydligen gör och skyller på att de på vänsterkanten är värre.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!