Inlägg från: Bisquit |Visa alla inlägg
  • Bisquit

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

bidrag??? Mer bidrag? Bidragen ska bort i så stor mån det går.

Om sossarna vinner nästa val säger jag fan upp mig och lägger mig på sofflocket och pillar naveln. För vill ingen annan jobba så tänker fan inte jag heller göra det...

Sitta och betala en massa skit bara för att någon utbildar sig till... något slags udda pyttejobb som det inte finns arbetsunderlag till.

• Bisquit

Tuff brud den där Mona....

Mona Sahlin har betalat sin dagmamma svart.
    Mona har struntat i att betala TV-licensen.
    Mona får körförbud på sin bil, men trots det registreras p-böter på bilen?
    Mona handlar kläder,blöjor,godis, hyr bilar, betalar semestrar, tar ut kontanter med skattebetalarna kreditkort för 10000-tals kr.
    Mona får det att låta somen bagatell när hon erkänner att hon gjort fel som hadlat några toblerone för statens kort.

Mona betalar aldrig dagisavgifterna i tid utan måste jagas för att göra rätt för sig.
    Mona tar med skattebetalarnas kreditkort ut kontanter, kallar det för förskott på lönen med motivering att det kan väl de flesta göra.

Mona tar timeout och far med familjen på semester till 5-stjärnigt hotell på mauritius. Givetvis tår skattebetalarna för notan på ett av världens dyraste resmål.

Mona startar eget bolag, tar ut 1450000 i lön och andra ersättningar trots att bolaget går med förlust. Mona gör, inte helt oväntat, konkurs.

Mona får 98 parkeringsböter på sin bil, betalar 32. Sedan ordnar regeringen parkeringplats åt henne.

Mona tycker att det är häftigt att betala skatt och får restskatt på 30000kr som hamnar hos kronofogden för indrivning.

Monas bil får körförbud igen. Den är obesiktigad och fordonsskatten är inte betald.

Mona är inte med i facket 1995-2006. HOn går med 2006 när det är klart att hon ska bli partiledare.
    "det ser illa ut annars".

Mona ordnar praktikplats åt sin dotter på ambassaden i washington. Anställningen skedde informellt och ingen annan fick chansen.

Trots denna gedigna meritlista har Mna Sahlin självförtroende nog att anklaga moderaterna för dålig moral..

Tuff brud...

Källa: Tommy Pettersson, saxat ur DN

• Bisquit

ja säga vad man vill om F R men har gör sig i allafall av med den usla personalen.. Inte uppgradera dom till partiledare..

Hmm hmm..

• Bisquit

ja sossarna är ju duktiga på att lova mycket....

Sen att det inte händer något med deras läften, det verkar inte bekymra dom, eller deras väljare...

• Bisquit

ja gissar på att alexiaa aldrig behövt uppsöka sjukvård själv, eller hittat sin mormor bortglömd på ålderhemmet med liggsår och halvruttna tänder....

• Bisquit

ok, jag är i kontakt med sjukvården just nu bla. Och jag ahr fått vänta en två-tre år för att överhuvudtaget komma hit.

Jag har sett folk bli illa behandlade dagligen, skickas hit och dit eller hem.

Tom i bulgarien fick jag mycket mycket bättre sjukvård än här hemma.

Så kom inte och påstå att vi har bra sjukvård i sverige, för det har vi inte. Möjligtvis på pappret, men inte i verklige livet.

Btw så har sossarna struntat i att byta ut magnetkamerorna som man använder i cancervården. Så nu är dom för gamla och personer som har cancer får därför vänta i flera månader. Månader som kunde gjort att dom överlevt..

• Bisquit

dessutom är det väl inte så konstigt att dom får fram sosse röster med tanke på att dom ringer på dagtid.

Och vilka är det som är hemma dagtid, jo arbetslösa, sjuka och barnlediga...

• Bisquit

det är strålbehandlingen som inte fungerar.
    Flera av apparaterna skulle byts ut för flera år sedan. Men det har man inte gjort så nu börjar dom gå sönder. Och är helt enkelt för gamla.
    En ny kostar ju ett par mille och går liksom inte bara att trolla fram. Det tar tid för tillverkning, leverans osv.

Och för en cancersjuk är varje månad, vecka, dag, minut viktig... Ju tidigare desto större chans.

Social, javisst. Bara du inte har cancer....

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!