Inlägg från: meic |Visa alla inlägg
  • meic

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Jag tycker det är skitskönt rent ut sagt att de vann... Menar såklart inte att man ska sparka på de svaga, men däremot tror jag inte det hjälper nån att låta dom gå hemma år efter år och leva på bidrag! Folk är SÅ lata i detta landet och tar allting för givet, fuskar när dom är sjuka och är inte ens tacksamma för vår, fantastiska, föräldraledighet. Tycker det är sorgligt alltså.
    Hade de inte vunnit så hade jag emigrerat.

• meic
    Fr1dlyst skrev 2007-11-30 16:29:12 följande:
    Kunde inte ha sagt det bätte själv!Sverige är ett så mesigt land! Se bara på USA. Där kan ni snacka om att se rika bara ser till sig själva, och de fattiga har knappt råd att leva.De som har mer pengar (sk "feta löner och lever i lyx") tror ni inte de har lagt många år på att plugga och läsa och arbetat som f-n för att få pengar? Så kommer det en sosseregering som tycker att de som inte har pluggat, hoppat av skolan och nu inte vill jobba utan gå på bidrag ska försörjas av de som faktiskt har gjort nåt av sitt liv? nej FY! De som har pengar har i de flesta fallen gjort sig förtjänta av det där lilla extra. Tycker ingen ska missunna dem det.
    Exakt! Där värdesätter man att utbilda sig och göra rätt för sig! Dessutom sparar folk, och sparar till sina barn... Här tar alla förgivet att få gå på högskolan, fuska sig till csn och ÄNDÅ klagar på att de får så himla lite studiebidrag! Här i sverige vågar man ju knappt säga om man haft en bra månad på företaget...
  • meic
    ångermanländska skrev 2007-11-30 18:32:50 följande:
    Jag har studerat på universitet och arbetat större delen av mitt vuxna liv. På grund av sjukdom som ger kronisk värk blev jag förtidspensionär 2001 och jag kan lova er att det inte handlar om lathet! Jag skulle mer än gärna fortsatt arbeta och jag byter gärna med er som påstår att vi alla är simulanter. Ta över min värk och den lilla summa pengar jag får att leva på och låt mig bli frisk och arbetsför igen! Jag blir så trött på människor (även regeringen) som drar alla över en kam. Det finns säkert de som skulle kunna arbeta och ändå fått sjukpension, men de flesta av oss kan helt enkelt inte arbeta längre. Vem vill anställa någon som kanske bara kan arbeta 5-6 timmar per månad eller mindre? Var tacksamma för att ni är friska och kan arbeta men kasta inte skit på oss som inte längre klarar det! Jag har ändå arbetat i från 14 års ålder fram till 51 år, att jag inte längre kan det är faktiskt inte mitt fel. Jag har definitivt inte bett om att bli sjuk!
    Absolut inte, och jag känner verkligen med dig och du ska inte behöva lida. Det tycker jag inte! Men DÄREMOT så finns det många som faktiskt inte vill jobba och som utnyttjar systemet, de pengarna borde gå till sådana som dig som faktiskt inte kan arbeta. Därför är jag glad att de ändrar på det så att det går till rätt människor. Min far är sjukpensionär så jag vet hur tufft det kan vara med alla kontroller, läkarintyg etc nu men det ska det vara.
  • meic
    tobiq skrev 2007-11-30 19:17:07 följande:
    Tror du ärligt talat att det många här som lever på socbidrag/sjukpenning/a-kassa för att dem tycker att det är så roligt?:S Är du medveten om vilka löjliga summor man får i bidrag? Dem enda som kan tjäna på att vara arbetslösa är folk som jobbar svart och får in pengar på annat håll för det kan inte finnas många som tycker att det är roligt att leva på existensminimum! Sedan måste jag säga att jag hellre lever med att några bidragsfuskare får sitt lilla roliga än att det blir ett helvete för alla som verkligen behöver bidragen! Bara för att några fuskar så går det åt helvete för alla sjuka och dem som vill ha jobb men inte får några. För att skaffa jobb är inte det lättaste och du har försökt någon gång.
    Ja jag tror att det är ganska många som hellre får ut mindre och slipper jobba ja. Det är jag helt övertygad om faktiskt. Dom som verkligen behöver bidragen kommer att få dom... Det är ju inte så att de lagt ner/ska lägga ner allt vad hjälp och bistånd heter. Men många gånger handlar det om att ta sitt eget ansvar också. Jag tror det är många som fastnar i bidragsfällan.
    Jag vet att det inte är det lättaste att skaffa jobb, men det är ju ingen omöjlighet precis... Vi har fri utbildning i Sverige och alla har väldigt goda möjligheter att skapa sig ett bra liv, var i landet man än bor och hur man har det ställt ekonomiskt sedan tidigare. Jag har jobbat många år i många olika brancher, men är i dag egen företagare.
  • meic
    tobiq skrev 2007-12-01 17:22:26 följande:
    De som tycker att det är skoj att leva på bidrag är det förmodigen något slags fel på, och jag tror inte att sådana slags människor kommer att bry sig om att bidragen sänks, men det kommer däremot alla andra som verkligen är i behov av dem att göra.Där ser man, du är egen företagare, det förklarar ju varför du röstar blått. Kan acceptera att folk röstar för att gynna sig själv (även om det är konstigt att inte tänka på andra) och det är okej, däremot är det skrattretande att påstå att alliansen inte gynnar de med pengar i samhället.Jobb handlar till stor del om kontakter. Det jobbet jag har nu hade jag aldrig haft om det inte vore för att min mamma jobbar på det företaget, det är jag övertygad om.
    Ja det är klart att man röstar så det gynnar en själv, och vad man tror är bra för landet. Jag har varit egen företagare i knappt ett år... Så det är inte så länge. Innan det har jag varit inne i arbetsförmedlingens sytem och jobbat på all världens platser. Jag har också varit sjukskriven pga av en skada så jag vet hur det är, däremot så är jag inte den som gillar läget och går på jobb som man inte trivs på utan då tar jag hellre tag i saker själv och får de att funka. Hade jag inte haft mitt eget företag och kunnat bestämma mina tider själv så hade jag varit en börda för systemet då jag har problem med min hälsa.
    Lösningen är verkligen inte att alla ska starta företag, verkligen inte, men för många är det bra och jag gör hellre det och får det att funka.
    Det är klart att jobb handlar om kontakter, men det är också upp till en själv att skapa kontakterna, det är också viktiigt att det är lättare för företagen att anställa annars är det ju ingen som vågar.
  • meic

När man får lite extra varje månad så har man ju möjlighet att skänka som det skrivs om ovan, men också att spara dem ifall man en dag själv står utan jobb... då kan man ju dryga ut kassan med det.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!